I dag snakker vi om Ishockey….

Livet var lettere før mannfolka på 40+ inntok bloggtoppen. Før Sophie Elise og rumpa hennes og Isabell Raad med sine ville fester ble dytta ned av tronen av først en Kokk som skriver om Bollemus og undertøy, og nå Geriatriks.(Sukk!!)  En fyr som hovedsakelig skriver om sin store lidenskap – ISHOCKEY!

Jeg ble i grunn litt overrasket når jeg så at det var Geriatriks som tronet på toppen. Jeg har vært innom bloggen hans med jevne mellomrom. Ikke det at jeg er så veldig opptatt av ishockey. Jeg er i grunnen veldig lite opptatt av ishockey.  Nei grunnen til at jeg har vært innom bloggen hans i ny og ne er at når han IKKE skriver om ishockey så skriver han innimellom noen sabla gode innlegg.
Jeg mistenker at det ikke er hans siste innlegg, en forhåndsanmeldelse av helgens ishockeykamper som har bragt han til toppen av lista, men nok heller innlegget han skrev på torsdag om First Price unger Det er et tankevekkende innlegg som bør leses av mange.

Men nå altså ishockey, det er det hans siste innlegg handler om.  Nærmere bestemt 1. divisjon ishockey helgen 14.- 15. desember. (Sukk)

.  For de som har slike spesielle interesser kan jeg opplyse om at hans nest siste innlegg handler om 2. divisjon ishockey… Ja du skjønner sikkert tegninga.  En blogg med et litt snevert interessefelt.  Ja, når han ikke glimter til med noe helt annet.
Men nå skal det altså handle om kampene i 1. divisjon ishockey denne helga.
Merk dere at innlegget er skrevet på fredag.  Det er altså en forhåndsanmeldelse av helgens kamper, ikke kampreferat.
Det skal spilles fem kamper denne helgen leser jeg. 2 i går og 3 i dag.
Jeg har aldri vært på ishockey kamp, selv om Ringerike har et lag høyt oppe i serien eller hva det nå heter. Men av kampoppsettet ser jeg at Ringerike ikke skal spille kamp denne helga. (Hvis de er i 1. divisjon da… Eller er det noe som heter Get-ligaen?) Blås i det. Jeg har helt klart ikke tenkt meg på Ishockeykamp. Jeg har vært i ishallen en gang. Det var kjempe-kaldt.!

For meg er ishockey en vintersport som bedrives utendørs.  Jeg vokste opp på isen på Steinsfjorden.  De store guttene spilte ishockey på isen, og knuste sparken min til pinneved da jeg parkerte den i målet deres for n-te gang.  Siden den gangen midt på 70 tallet har jeg i grunn ikke likt ishockeyspillere – ikke ishockey heller.

Tross iherdig googling har  jeg problemer med å finne ut om Geriatriks spådommer om gårsdagens kamper har slått til.  Å oppdatere diverse sider ser ikke ut til å være hockey-folkets sterke side., så kanskje Geriatriks sin blogg har sin misjon.  Til slutt finner jeg ut at Nidaros vant 4-7 mot Hasle Løren, slik Geriatriks spådde. Nå virket ikke kampen så soleklar som Geriatriks ville ha det til da det var 4-4 5 minutter før kampslutt.

Hvorfor skal disse to lagene spille ny kamp allerede i dag?  Det hadde det vært fint om noen kunne opplyse meg om. Ingen av de andre lagene har kamper begge dager.

En annen ting jeg ikke skjønner er at Geriatriks hevder at Hasle Løren hadde 17 utespillere i en kamp 4 desember og 14 i en kamp 8 desember.
Jeg har sett noen ishockey kamper på TV: Samtlige kamper i ishockey VM i 1989.  Det var en fyr med slike interesser før Gamle Gubben Grå dukket opp.  Jeg fulgte kanskje ikke så godt med på de kampene. Jeg vet det ble stille i stua, veldig stille.  Finalekampen mellom Sovjetunionen (det het det på den tiden) og Canada hadde vart lenge nok, mer enn lenge nok i mine øyne, da de plutselig satte i gang med 3. omgang  Og jeg, mitt dumme naut, eneste jenta blant en mengde øl-drikkende hockey-interesserte menn spurte spørsmålet som nok ga meg blondinestempel så det holdt.  “Hvorfor spiller de tre omganger?”  Husk; jeg hadde sett samtlige kamper i det årets VM, og altså knapt gjort noe annet enn å se ishockey de siste ukene.
Altså, jeg har sett mange TV kamper, og jeg er helt sikker på at det ikke er 34 ishockeyspillere på banen samtidig, ikke 28 heller, så hvorfor sier Geriatriks at Løren hadde 17 utespillere?

Også i kampen Tønsberg – Comet spår Geriatriks riktig resultat. Kanskje har fyren snøring.   Og jeg slapp å skrive om en Kokkesnobb som er så høy på seg selv at han deler ut autografer i øst og vest

3 kommentarer
    1. Haha 🙂

      Hvert lag har normalt 18 utespillere og 2 målvakter pr kamp. På banen derimot er målvakt + 5 utespillere om gangen.

      Reiselagene, Nidaros og Haugesund spiller dobbelt på Østlandet når de først reiser. Lagene fra øst spiller så dobbelt når de reiser andre veien.

    2. Så moro at Geriatriks var på toppen da, – heier på dere fra Ringerike såklart! Jeg har så vidt vært innom bloggen hans, og enig at han skriver utrolig bra! Innlegget om First-Price-unger bør leses av mange!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg