Jeg går ved siden av meg selv

Ivrig sto jeg med penn og papir og forklarte. Jeg lo av de elendige tegneferdighetene mine og forsøkte igjen. Jeg ville forklare Gamle Gubben Grå prinsippet skoliose, skjev rygg, og hvordan MR bildene viste at jeg har en økt skjevhet i de tre nederste ryggvirvlene. At ryggen i teorien skal være en et tårn av virvler stablet pent opp på hverandre, men at i det tårnet som liksom er ryggraden min så har de nederste virvlene sklidd ut, tippet litt sånn halvveis over på siden. Eller ikke bare litt, markert vil jeg si. Og, ja. Jeg trengte ikke kaste så mange blikk på de røntgenbildene for å forstå at jeg har vondt i ryggen.

Gamle Gubben Grå så på tegningen min, smilte og gikk tilbake til potetskrellinga. “Det forklarer hvorfor du går ved siden av deg selv ” Jeg så på han, litt spørrende. “Ja, overkroppen din er liksom litt til siden for beina dine, spesielt når du er sliten.”

Jeg så litt forundret på han. Han smilte litt forsiktig og klappet meg på kinnet. Var det så tydelig? Jeg følte ofte at jeg var skrev i ryggen, og at jeg liksom må anstrenge meg for å få kroppen i vater, men jeg har alltid tenkt at det var mer enn følelse enn at det faktisk var synlig.

 

4 kommentarer
    1. Det er velsignet å få konfirmert seg selv. Enten ved hjelp av MR eller ved hjelp av Gammel Gubbe Grå. ❤️ Vel talt av den grå, og helt sikkert ble du også klokere. Av begge. Trekk deg ut fra bildet og se det hele fra månen, eller gjerdet, eller via metablikket, som vi også kaller det. Så ser du mer.

      1. Jeg har sett en stund at jeg må ta grep. Ta mer vare på meg selv. Men det er greit å få dokumentert at jeg ikke bare er lat og spiller syk. Jeg har mistanke om at noen mener det.

    2. Kjære deg! Høres ikke bra ut…Ta vare på deg selv nå da! Er du 100 % sykmeldt og kan som best mulig gå ved siden av deg selv!?

      1. Jeg er 70% sykemeldt. Har jobben som tillitsvalgt i 30% frikjøp. Kan jobbemer hvis jeg ikke må gå mye eller ta for mange tunge løft eller forflyttninger. Men den skjeve ryggen klemmer vel kanskje på noen nerver, venter fremdeles på beskrivelsen til radologene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg