Korsfest, korsfest….

Kokkejævel er fremdeles på toppen av lista, derfor dette litt ensidige fokuset på mine innlegg for tiden.
I det siste innlegget hans har han postet 7 bilder hvor han står med utstrakte armer som en Kristus på korset.  På to av bildene har han latt seg avbilde på denne måten fremfor et kors.  Et av de er tatt ved Ishavskatedralen i Tromsø, det andre ved et kors i en trappeoppgang, usikker på hvor.  Minner om noe katolsk?
Det varte ikke så lenge etter at disse bildene var postet på Kokkejævels blogg før jeg fikk en kommentar om at en av mine lesere regnet med at hun slapp å se masse bilder hvor jeg poserte på korset.  Det skal leserne mine selvsagt få slippe å se.  Jeg har for stor respekt for korset og for kristendommen til slike poseringer.

Overskriften på Kokkejævels innlegg er “Kulinarisk Kristus,, narsissist eller bare spik spenna gæren?”  Jeg koker meg en stor kopp med te og smiler for meg selv der jeg setter meg godt til rette foran PC-en . Vil han virkelig at jeg skal besvare det spørsmålet?  Øyensynlig ønsker han det.  Klokka har passert 10.  Ønsket han ikke mine betraktninger over temaet hadde det for lengst kommet et nytt innlegg.

Kulinarisk Kristus:
Vi har prøvd noen av oppskriftene til Kokkejævel her i heimen, og det har vært godt. Velig godt.  Men Kulinarisk Kristus?  Det skal vel litt mer til enn å drive en kjøpesenterkaffe midt på Finnmarksvidda for å kunne kalle seg det? Jeg mener Michelin stjerner, Bocouse d’or og andre utmerkelser.  En flink kokk, og god forretningsmann som har utviklet sitt konsept på en beundringsverdig måte, men Kulinarisk Kristus? Helt klart ikke.

Narsissist.
Jeg trakter meg en ny kopp te mens jeg reflekterer over hvordan jeg nå skal formulere meg.
Diagnosen narsissist stilles på grunnlag av en grundig klinisk vurdering og bruk av strukturerte intervjuer. Som regel gjøres dette av en psykolog eller psykiater. Basert på denne informasjonen skal fagpersonen ta stilling til hvorvidt personen møter de diagnostiske kriteriene for personlighetsforstyrrelsen narsissist.
Jeg er verken psykolog eller psykiater.
Jeg har mine tanker om temaet, men akkurat nå skal denne kjerringa holde tankene sine for seg selv.

Spik spenna gæern
Nei, jeg tror ikke Kokkejævel er spik, spenna gal.  Han er et menneske som tør å by på seg selv. Tør å skille seg ut , være noe annet enn et A4 menneske som glir inn i den gråe folkemengden.  Vi er litt like slik, Kokkejævel og jeg.

Kokkejævel har det bra nå.  Er inne i en god periode.  Han får masse oppmerksomhet. Det føles godt å lykkes, bli likt.  Hvem vil ikke bli likt? spør Kokkejævel.
Jeg har aldri vært opptatt av å bli likt.  Helt ærlig.  Selvsagt er det hyggelig at folk liker meg, men jeg har aldri vært opptatt av å bli likt.  Jeg har siden jeg var ganske ung vært opptatt av å være tro mot mine egne idealer, tørre å være meg selv på godt og vondt. Men jeg har aldri vært opptatt av å bli likt.
Nå sier jeg ikke at jeg ikke setter pris på å vandre oppover på bloggtopplista, at jeg ikke synes det er hyggelig med mange lesere og hyggelige tilbakemeldinger. Men jeg kunne ikke tenke meg å endre bloggen eller skrive noe jeg er uenig i eller som strider mot mine verdier bare for å få flere lesere, flere klikk.

Når Kokkejævel ser på disse bildene hvor han opphøyer seg selv som en Kristusfigur ser han  et menneske som klarer å fange ekstasen i et øyeblikk. Som evner å leve ut det vi alle ønsker og lengter etter, nemlig å tørre å gjøre seg selv større enn man egentlig er, om så bare for et mikrosekund mens bildet blir tatt.
Når jeg ser på de samme bildene ser jeg en pompøs fyr som er høy på seg selv.  Muligens det bare er i det mikrosekundet bildet blir tatt.  Men det er det virker for meg at han ønsker å illustrere med bildene. Og når Kokkejævel hevder at alle ønsker å leve og lengter etter å tørre å gjøre seg selv større enn man egentlig er, er det virkelig samt at vi alle lengter etter det?  For jeg kjenner meg heller ikke igjen i den beskrivelsen.
Jeg spør Gamle Gubben Grå om han ønsker og lengter etter å gjøre seg større enn den han er, men heller ikke Gubben kjenner seg igjen i det utsagnet.

Jesus er Guds sønn.  For meg er det noe man ikke spøker med.  Mens jeg sitter og skriver dette lytter jeg med et halvt øre til Gudstjenesten på radioen som står på i bakgrunnen. Kristendommen, religionen min betyr noe for meg.
Jeg tror ikke Gud hadde noen stor plan med meg. Jeg tror ikke jeg ble sendt til jorden med noen spesiell misjon.

Når det er sagt så ønsker jeg på mitt vis å utgjøre en forskjell.  Jeg ønsker å være en person som er der for mine nærmeste.  Jeg ønsker å være en som står opp mot ting jeg opplever som urett.  Det er derfor jeg engasjerer meg som tillitsvalgt og politiker.  Det er derfor jeg deler mine tanker på blogg.  Jeg ønsker å påvirke samfunnet i det jeg ser på som riktig retning.  Ikke for å opphøye meg selv, men fordi jeg tror det vil  være riktig samfunnsutvikling,

Jeg er enig med Kokkejævel at det er bra med framsnakking. Men de kritiske røstene har også sin misjon. Det får en til å stoppe opp, reflektere og tenke.  Ofte fører det til bedre beslutninger.  Nesegrus beundring og heltedyrkelse føler bare til forleding av massene, massesuggesjon og eneveldig makt.

Kanskje er det derfor jeg ble sendt her til jorden, for å være den kritiske røsten?

36 kommentarer
    1. Han, altså Kokkejævel, har startet en kjøpesenterkafe midt på Finnmarksvidda ifølge deg. Det er liksom ikke noe å skryte av. Alta er en middels stor by, ikke bare en «plass midt på Finnmarksvidda».
      For meg høres dette veldig ignorant og nedlatende ut. Jeg beundrer Kokkejævel for det han har fått til. Jeg er ikke nødvendigvis enig i måten han gjør det på gjennom bloggen sin. Han kan virke både ugjennomtenkt og høy på seg selv. Enig der. Om du har respekt for korset og religion, fint for deg, men selv det får du til å høres nedlatende ut når det gjelder Kokkejævel. Skjønner ikke helt den besettelsen du har av han. Hvorfor mener du at han burde sende deg en bok? Og hvilken interesse skulle du ha av å lese den?Hvorfor vil du egentlig treffe han? Er det for å promotere deg selv? Skjønner ikke helt hvilken misjon du har med dette Kokkejævelprosjektet ditt.

      1. For det første. Hvis du hadde lest bloggen min hadde du raskt forstått at jeg ikke har noe Kokkejævel-prosjekt. Jeg skriver om den bloggen som til enhver tid ligger øverst på bloggtoppen. Det er prosjektet mitt Det er veldig ofte Kokkejævel. Derfor skriver jeg om han.
        For det andre, og dette har jeg og skrevet rimelig mange ganger før, jeg skriver i en litterær form som kalles satire. Et av de litterære virkemidlene i denne sjangeren er spissfornuleringer alla kjøpesenter på Finnmarksvidda.
        Hvis du leser innlegget mitt ser du at jeg skriver at Kokkejævel er en flink kokk, og god forretningsmann som har utviklet sitt konsept på en beundringsverdig måte. Så jo, han har grunn til å være stolt, men det gjør han ikke til en kulinarisk Kristus.
        Jeg synes det er trist å se Kokkejævel tulle med korset et symbol som betyr mye for mange. Det virker respektløst. Tenk hvor mye bråk det blir hver gang noen morer seg med å tegne Muhsmmed-kariakturer Hvorfor er det bedre å vise respektløshet ovenfor våre egne kristne symboler?
        Jeg tror jeg har skrevet minst hundre ganger at jeg har sansen for Kokkejævel, derfor ønsker jeg meg boka. Og mest sannsynlig får jeg den i bursdagsgave om ikke av kokken så av noen i min egen familie Hvis ikke får jeg kjøpe den selv. Dette “maset” om boka er jo mest et humoristisk poeng til bloggen.
        Før jeg kommenterer et blogginnlegg eller en avisartikkel pleier jeg som regel å lese den. Helst flere ganger. Det tror jeg du og kunne ha som regel. Da ville du se at jeg ikke har noen trang til å fremheve meg selv. Grunnen til at jeg har lyst til å treffe Kokkejævel er at jeg da kan hente den boka… Jeg tror og det kunne bli et par spennende blogginnlegg for oss begge. Men mest er det en greie, noe som gir humør i bloggen.
        Ha en god søndag videre. Jeg beklager hvis jeg høres litt arrogant ut i kommentaren min til deg, men det er litt kjedelig å forklare de samme tingene gang på gang

    2. Det er nok av kritiske røster rundt omkring ser jeg. Også i kommentarfeltet her 😉
      Hvor kjedelig hadde det ikke vært om alle hadde vært like, og tenkt likt?

    3. Eline; kokkejævelprosjektet?? tror kanskje ikke du helt har skjønt konseptet til «kjerringtanker» (men jeg håper og tror jeg har det).. Tanken bak bloggprosjektet er, om jeg har forstått det riktig, å harselere med hele fenomenet blogg..så «kjerringtanker» tar for seg, og kommenterer på en humoristisk og ironisk måte, det siste blogginnlegget til den bloggeren som ligger øverst på blogglista, sett fra synsvinkelen til nettopp «kjerringtanker» selv.. en humoristisk vinkling på det «toppbloggerne» skriver om.. Nå har det seg slik, at «kokkejævel» har ligget på bloggtoppen ganske så ofte det siste året, så naturlig nok er det nettopp «kokkejævel» «kjerringtanker» skriver om ganske så ofte.. Altså er dette ikke noe kokkejævelprosjekt, men ett bloggprosjekt som har vist seg og være genialt, spør du meg.

      1. Jo, jeg har forstått konseptet. Men det er en hårfin grense mellom morsom harselering og mobbing. Når man blir nedlatende og aggressiv er det kanskje ikke spesielt morsomt lengre. Og Kokkejævel har jo gitt uttrykk for at han ikke har noe til overs for henne og hennes tanker heller. Hun er på som en klegg, og vrir og vrenger på alt og ser alt i et negativt lys. Jeg er ikke en av «blodfansen» til Kokkejævel, ikke i det hele tatt, Men synes hun innimellom krysser en grense i ytringsfrihetens navn.

        1. Hvor i det innlegget du kommenterer her er jeg aggressiv? Jeg spør fordi jeg lurer, før jeg opplever ikke innlegget som aggressivt selv ved nu gjennomlesing.
          Mener du at fordi Kokken ikke liker konseptet på bloggen min, så skal jeg endre det?
          Mener du da også at fordi for eksempel en representant i høyre her i kommunen ikke liker at jeg gir uttrykk for at jeg er uenig i hans politikk så skal jeg slutte å hi uttrykk for mine politiske meninger?

          1. Poenget er at du er ute etter han og ute etter å kommentere alt han sier på en negativ måte. Det er forskjell på å være uenig med noen politisk og det å gjøre et annet menneske som hovedtema for bloggen sin, mor deres vilje og på en negativ måte. Det er ikke spesielt morsomt i lengden. Og «offeret» for dine morsomme satireinnlegg kjenner seg mobbet. Og det er ikke greit synes jeg. Du er aggressiv på den måten at du er på han og innleggene hans som en klegg og klarer å snu alt han sier og gjør negativt.

        2. Eline; Kjerringtanker må jo nødvendigvis være «på som en klegg», og «vri og vrenge» på alt Kokkejævel sier/skriver, all den tid det er han som er øverst på bloggtoppen – det er jo nettopp det som er hele konseptet til Kjerringtanker..

          Jeg synes også hun er veldig flink til både å framsnakke og reklamere for Kokkejævel.. Tiltross for at han opptil flere ganger, som du selv sier, har gitt uttrykk for at han ikke har noe til overs for henne..Det burde kanskje kokkejævelen heller satt mer pris på?

          Og når det er sagt, så kan da jaggu meg også Kokkejævel være både nedlatende, arrogant og aggressiv.. Han har fått til mye, og det synes jeg er bra, og unner han det. Jeg har også den dypeste medfølelse for alt d triste han har måttet oppleve.. men noe kulinarisk Kristus , nei det synes jeg ikke at han er.. men det er nå min mening.. å ja, jeg bor i Alta, å synes beskrivelsen til kjerringtanker om kjøpesenterkafe på Finnmarksvidda var både gøy og veldig treffende.. for det er jo nettopp det kokkejævelen driver; en kjøpesenterkafe/utsalg med varmat og ferdismurte baguetter (som forøvrig er veldig gode), og reker, masse store reker (vi må ikke glemme at han er selvkronet rekekonge også)..Og en salatbar, der du selv plukker det du vil ha i et salatbeger.. så ikke for å være negativ eller noe, og det er godt mulig jeg tar feil, men å kutte opp ingredienser til salat og fylle på slush (for det selger han også i salatbaren sin), det tror jeg det er mange andre også som får til..

          1. Som tidligere nevnt er jeg ikke en blodfan av Kokkejævel. Jeg har kommentert ting jeg har reagert på i enkelte av hans innlegg også. Ja, han kan tidvis fremstå som oppblåst, arrogant og høy på seg selv. Greit nok. Det er hans blogg. Men forskjellen er at han ikke mobber eller henger ut andre for klikk. Det er den store forskjellen!

            1. Eline: “Forskjellen er at han ikke mobber eller henger ut andre for klikk.”
              Synes ikke det er lenge siden han hadde et skikkelig ondskapsfullt innlegg om nettopp Kjerringtanker. Og selvfølgelig får han klikk, i tusentall, der blodfansen hans får rakke ned på Kjerring i kommentarfeltet på blogg og Facebook.
              Ufyselig spør du meg, med tanke på alle leserne han har. Han burde ikke ha behov for sånne smålige blogginlegg. Har aldri sett en mer hårsår person på bloggtoppen! Og “gammel” som han er, forstår jeg ikke reaksjonen, den er som hos et barn…

        3. Helt enig, det er virkelig en hårfin grense, og jeg syns ikke denne bloggen treffer på rett side. Virker som noe veldig usunt.

    4. Å ha ønske om å bli større enn seg selv er et underlig ønske. Kan det skyldes manglende korrektiv i livet, eller evnen til å ta til seg korrektiv? Eller var det humor? Jeg vet ikke, men rart er det.
      Du behersket denne omgangen med sakrale og andre uttrykk elegant, men på ingen måte tannløst. Bravo! Igjen!

      1. Fint, da er det ikke bare jeg som ikke har et ønske om å fremstå som større enn meg selv. Men så veier jeg jo godt over 100 kilo da… (måte på hvor stor en skal bli)

    5. Du påstår at du skriver satire, men jeg vil påstå at du beveger deg i grenseland (om ikke tråkket over) for mobbing av Kokkejævel. Hvis man ser på de 10 siste innleggene dine så omhandler 8 stk kokken fra Alta, de øvrige to er så korte at man må lete etter dem med lupe. Definisjonen på mobbing er ganske enkel: En person er mobbet når han eller hun, gjentatte ganger og over en viss tid, blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere personer. Synes du at snart ett år vil kvalifisere som en viss tid? Og hvor mange satiriske innlegg har du skrevet i løpet av dette året? Ca 250? Vil du si det kvalifiserer til gjentatte ganger? Og fra en eller flere personer? Du åpner til negativ diskusjon under dine innlegg, der andre inviteres til å komme med sine negative kommentarer, anonymt. Og hvis jeg ikke tar helt feil så har Kokkejævel selv skrevet at han opplever dette som mobbing, men hva vet vel han som kjenner dette på kroppen om forskjell på mobbing og satire?
      Det var morsomt å lese dine innlegg tidligere, men ikke lengere.

      1. På sitt beste kan ironi og satire virke forløsende og avslørende, og det ligger vel i satirens natur at det skal provosere og sjokkere.. Man bør gjøre det på en måte som avslører og ikke tilslører, som avkler maktforhold uten å trakassere eventuelle svake parter. Det kreves med andre ord god kjennskap til saksområdet man raljerer med, god språkfølelse, god kulturforståelse, god fingerspissfølelse og utpreget sans for timing. Og nettopp dette synes jeg Kjerringtanker behersker utmerket, uansett hvilken blogger som ligger på bloggtoppen. Å skulle hun slutte/endre sin blogg/bloggkonsept bare fordi det er Kokkejævel som ligger på toppen til stadighet? Slutt å ta ting så personlig, å prøv heller å se konseptet for det det er, og humoren i dette.. Å glem ikke all den positive omtalen Kokkejævel også får fra Kjerringtanker.. om du ikke liker å lese bloggen lengere, er du heldigvis ikke nødt til det 😉

    6. Vil bare si til dere som påstår kokken blir mobbet og trakassert at det er overhodet ikke det Kjerring gjør. At kokken opplever det slik er synd, men der tror jeg han må jobbe litt med seg selv.
      Han har flerfoldige tusen lesere hver dag hvor en hel hær lovpriser og hyller ham. Det er typ fem stk, meg inkludert, som leser med et mer skeptisk øye. Hvorfor fokusere så ufattelig mye på Kjerrings skråblikk og sylskarpe penn, og oss andre som av og til stiller et kritisk spørsmål? Måten han svarer på er egentlig sjokkerende nedlatende, frekt og barnslig og stiller ham i et dårlig lys.
      Han skriver selv, etter en diskusjon han og jeg hadde i hans kommentarfelt, at han ikke bare kunne gi kritikerne rett og legge seg flat. Det er heller ikke det jeg mener, det jeg har bedt ham om å gjøre er å vurdere m å t e n han svarer kritikerne og opptrer i diskusjoner.

      Beklager Kjerring at jeg tar dette i ditt kommentarfelt, om du ikke liker det er det greit å slette.

      1. Det fansen til Kokken ikke forstår men som Kokkejævel for lengst har forstått er at denne “bloggkrigen” er god butikk for han og. Han er ikke et dumt mobbeoffer slik han ynder å fremstille seg. Han er ganske skarp, behersker bloggkonseptet til fulle. Når han postet det innlegget med seg selv fremstilt som Kristus og lot det være det nyeste innlegget hans i dag morges når jeg setter meg ned for å skrive, ja så vet han at jeg kommenterer det. Han kjenner meg og godt nok til p vite at jeg ikke vil være enig u Kristus sammenlikningen, håpet sikkert at jeg ville la meg friste til å stille narsissist-diagnosen og at mine skriverier ville gi han enormt med medfølelse og klikk fra fanskaren.
        At jeg ville få en del tyn i mitt kommentarfelt tror jeg han bare ser på som et ekstra pluss.

        1. Enig. Det er vondt å se hvor naive blodfansen er. Diagnoser skal vi vokte oss for. Men det må være lov å mene kokken er grådig og beregnende? Jeg tar meg den frihet å si det høyt.
          Offerrollen kunne ikke vært bedre, eller verre, illustrert. En hån mot alle som tror på han som døde på korset og gjorde det største offer for oss syndere.

    7. Jeg beundrer deg for din dyktige penn og hvor rolig du tar kritikk, selv om den er helt på jordet. Herlig. Takk for dine daglige betraktninger over dagens toppblogger. Ikke din feil at det stort sett er Kokkejævel som troner der oppe. Som alltid en fornøyelse å lese dine satiriske innlegg:-)

    8. Hei, jeg har lest deg ganske lenge og har lest kokken ca. siden han dukket opp. Syns han ofte balanserer det å være artig og sår og avogtil litt vel plump, men la gå, og syns konseptet ditt er gøy, med både mer og mindre treffende innlegg. Tror jeg har falt litt av litt av en periode, for da jeg nå kom tilbake til blogglesing var det plutselig gått fra fryd og gammen og hei hurra til bitre stikk og anklager om mobbing (fra begge sider? men mest fra han kanskje?). Jeg undrer meg generelt om hvorfor det ble sånn (ber deg egentlig ikke forklare eller rettferdiggjøre, har lest svarene dine til andre). Men ja, undrer meg likevel litt høyt om hvorfor og hvordan man går fra å være gode “bloggvenner” med høye hurrarop til sure stikk og såre miner. Jeg lurer på om jeg har landet på (og jeg er fullt klar over at ingen har spurt meg!), at det er dette med satire, at god satire lettere kan tilgis, og at det da gjerne bør sparke oppover. Ofte treffer du godt, og noen ganger ikke. Når du da harselerer med de store rosabloggerne, harselerer du med en hel bransje, som tjener store penger på reklame, plasikk og nye rumper. Det blir politisk og samfunnsmessig kritikk. Avstanden mellom deg og de tradisjonelle rosabloggerne blir også så stor at det det blir ekstra gøy (ja, jeg savner også rumpeinnleggene, no pun intended :D). Men ja, når du da harselerer med kokken, hva harselerer du egentlig med da? Det blir å tøyse med en mann som sliter med sitt (og ja, jeg tror han når han sier han har dårlig selvtillit – det er mye overkompensering der i gården). Blir det å sparke oppover? Krever det kanskje da enda mer fintfølelse, varme og respekt i bunnen (jeg oppfatter egentlig at du har dette, men mange ser ut til å være uenige, inkl han, og det bør man kanskje ta hensyn til). Hmmm, dette ble langt og litt rotete, men håper noen av refleksjonene kan være verdt å lese likevel. Ha en fin kveld, ønsker deg (og han!) alt godt!

      1. Du har rett i mye av det du skriver. Å harselere med Kokkejævel blir litt mer personlig enn å harselere med rosabloggere som fenomen. Men jeg tror Sophie Elise og Isabell Raad har følelser og kan ta seg nær av kritikk. De er i tillegg unge og mer sårbare enn en middelaldrende mann.
        Jeg har aldri ønsket å skade Kokken og jeg skriver mye positivt om han. Jeg forsøker å ikke harselere med personen Asbjørn. For det er en forskjell mellom Kokkejævel og Asbjørn på samme måte som det er en forskjell på Kjerringa og Brit. Brit tar seg litt mer nær av enkelte kommentarer enn det Kjerringa gir uttrykk for.
        Jeg tror og at Asbjørn kan ha litt lav selvtillit, men det har han virkelig ikke grunn til. Etter det jeg forstår har han jobbet hardt og nådd sine mål sånn karrierenessig. Det har han all grunn til å være stolt av. Hva han har fått til med bloggen er også beundringsverdig.
        Før å forstå min noe vel spissede tone av og til må du nesten ha vært i mine sko. Lest de kommentarene jeg har fått fra Kokkejævel på min blogg når jeg har hatt en dårlig periode.
        Kanskje har jeg noen ganger tråkket over grensen mellom satire og trakassering. Jeg beklager i såfall det.
        Jeg har ikke noe behov for en krig, selv om jeg ser det skaper engasjement og gir lesere.

        1. Jeg synes ikke du er spiss, og hvis du er, så er det og greit. Skjønner det. Er helt enig i at en del (mye) han skriver til deg er både stygt og faktisk litt sjokkerende. Litt derfor jeg undrer meg som jeg gjør. Hvorfor blir han (og mange) så provoserte av deg? (Venter ikke svar fra deg på det!). Leste den kommentaren din om at han tjener på “bloggkrigen” etter at jeg hadde kommentert. Tenkte kanskje jeg er for naiv da. Ønsker deg en fortsatt fin kveld.

    9. Mye rart dette kommentarfeltet synes jeg. Det er jo nesten mobbing av kjerringtanker. Den kjerringa der mobber ingen.
      Noen leser litt for mye mellom linjene. Les det som står! Da skjønner man jo poenget.

      1. Haha, det var dagens 😆😆😆
        Så hvis noen mener at kjerringtanker mobber kokken, ja, da er det vi som mobber kjerringtanker 😂
        Bra «blodfansen» hennes forsvarer henne da 🤣🤣

        1. Ja da må jeg som blodfan gå i forsvar! Dere mobber Kjerring fordi dere er misunnelige. Misunnelsen er sterkere enn kjønnsdrifta. Stå på Kjerring, ikke bry deg om sånne nett troll
          Hjerte hjerte hjerte

          1. Dere sier Kokkejævel er arrogant og ikke kan ta kritikk…. javel 😆😆😆
            Så hvis man er kritisk her på bloggen, noe som forøvrig er kjerringtankers varemerke, da blir man definert som mobbere, misunnelige og nettroll.
            Forsvaret ditt av kjerringtanker ødelegger imaget hennes. Hun synes det er viktig med en kritisk røst, og er selv stolt av å være den kritiske røsten. Ser du ikke ironien her? 😂

            1. Det var et forsøk på nettopp ironi. Eller sarkasme egentlig, men jeg forstår den ikke var vellykket.

    10. Godt skreve Brit, jeg mener man bør ikke bruke korset og bibelske navn i offentlige forer på denne måten.
      Har det vært snakk om Koranen eller en annen livssyn kuriositet så er det ikke greit. Da vil det ofret bli påberopt rasisme.
      Og nå kan jeg bare få sagt at jeg er opplært til gudfryktighet og kirken og korset som hellig. Både døpt, konfirmert og gift i kirken med korset som ett hellig symbol. Så ja jeg kan føle meg støtt og såret over at det er noen som kan opphøye seg selv på denne måten som det var gjort i bloggen i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg