Nå har Kokkejævel fått helbredende evner!!!! (Hva blir det neste?)

Kokkejævel ligger på bloggtoppen, fremdeles. Å ligge der på toppen å vake i en fem måneders tid har ikke gjort egoet til Kokkejævel noe mindre akkurat.  I dag tror han at han er en Gud, og lanserer tanken om a å starte en ny religion.

Jeg har rast ned til en 56. plass, føler meg ikke gudommelig.  langt der i fra.  Føler meg bare som ei sliten, middelaldrende kjerring.  Jeg skjønner jo at det er morsommere å lese bloggen til en gud enn til ei sliten kjerring.

Men tilbake til Kokkejævel og hans selvoppnevnte guddommelighet.
Kjærest, altså samboeren til Kokkejævel, er syk.  Skikkelig forkjølet. Vondt for å puste, og hoster til det høres som innvollene kommer ut.  Kokken har stilt diagnosen. I tillegg til Gud, jævel og snobb er han også selvutlært lege.
Er det forresten bare jeg som reagerer på at en fyr som titulerer seg selv som jævel, og liksom har gjort det å være kokkejævel som sitt livsverk, plutselig har blitt Gud?
Men tilbake til Kjærest.  Hun har i følge Kokkejævel lungebetennelse, eller pneumoni, som det heter på det språket vi som har medisinsk kompetanse bruker.   Kjærest stoler ikke blindt på Kokkejævelen sine medisinske kunnskaper forståelig nok, så hun får han til å kjøre henne til legevakta for en konsultasjon hos en ordentlig lege. Legen stiller diagnosen lungebetennelse forårsaket av virus.  Om han kun stiller diagnosen klinisk, eller beviser det med et røntgenbilde av lungene vet jeg ikke. Men legevakta ligger på Helsehuset i Alta, som er ett av de best utstyrte distriktsmedisinske senter vi har i Norge. Såkalte mini-sykehus..   Så det kan godt hende det er dokumentert lungebetennelse.
Nok medisinsk prat. Jeg stoler på legens kliniske kompetanse.  Kjærest ble sendt hjem uten medisinering. Antibiotika hjelper som kjent ikke på virus.  Her er det bare å ta tiden til hjelp, som regel leger kroppen seg selv i løpet av en uke eller to.  Det går over!

Når de ikke får medisin av legen drar Kokkejævel hjem og lager sin egen medisin. Er det noen av dere som har lest Roald Dahls bok “Georgs magiske medisin”? Jeg leste den for ungene da de var små, og etter det har jeg hatt ett litt anstrengt forhold til hjemmelagete medisiner. Ikke minst etter at Datter og hennes venninne laget en stor bøtte “magisk medisin” med ingredienser fra alle snille mennesker på boligfeltet. De fikk litt sur melk og gamle pepperkaker av meg. Hva de andre husstandene på feltet lot de få oppe i bøtta de dro rundt på en kjelke vites ikke. Men når medisinen var ferdig, kastet de to 5 år gamle jentene medisinen over de “store, slemme guttene”. En guttegjeng på tre fire gutter i 12 års alderen….

Vel. Etter at Kokkejævel har kokt sammen sin magiske medisin tvangsmedisinerer han Kjærest og Datter. Og de stakkars jentene turte vel ikke annet enn å svelge unna.

I følge han førte det til umiddelbar bedring hos begge. Derfor velger han å se på seg selv som en mirakelmann.

Oppglødd av sin egen suksess, proklamerer han at han burde bli en religion! Og her er det varselklokkene bør ringe hos alle oss andre. Jeg mener, (kokke)jævel-dyrkelse!!!!

Djeveldyrkelse eller teistisk satanisme som det heter når satanister tilber satan/ djevelen som en fysisk person er noe ordentlig gufne greier. Ja jeg føler det går kaldt langt ned over ryggen min. For hva leser jeg ikke på nett om slik djeveldyrkelse? Jo at sataniske ritualer med ofring og blodspilling er vanlig.

Når han så avslutter med å si at han ønsker seg en kirke til jul, ja da skjønner alle at dette er en mann som er litt vel høy på seg selv.

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Neida, det er ikke ett velutstyrt minisykehus. Det er blitt lovet det men det vites ikke når. Joda det er røntgen her, men Jan ikke brukes siden det ikke er noen på jobb der. Og på legevakten er det en lege med stetoskop og en liten lab som kan ta crp. Er du heldig og det er en lege som har litt erfaring kan du få ei kortison sprøyte. Og nå er føde stua stengt på 5.døgnet pga en hendelse.

      1. Er det ikke radiograf der? (De som tar røntgen). Det visste jeg ikke. Vi har Hallingdal Sjukestugu som en del av Ringerike Sykehus. Det er et bra “mini-sykehus” . Jeg vet Alta og Hallingdal liksom blir trukket frem som de distriktsmedisinske sentrene som liksom har fått det til. Men det er jo ofte forskjell mellom teori og praksis..

    2. Den her gangen er det stor forskjell, vi får litt og alt er himla bra maks 1 uke så er alt borte. Det er ikke engang overvåking og må bli sendt til Hammerfest da om du må ha det.

    3. Ps Jeg liker å lese bloggen din, er oppdatert og treng ikke lese noen andre, enn de du reklamere for. Virker som du vet hva som skjer i blogg verden.

      Ha en fin fin helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg