Prøver å ha fokus på vår.

Snøen laver ned utenfor vinduene i Drømmehuset. Jeg lar meg ikke affisere av det. Mulig omgivelsene sier vinter, jeg er mer opptatt av vår.

Så jeg snur ryggen til vinduet og setter meg ned og prikker selleri-planter.

Realitetene blir litt vanskeligere å overse når jeg litt senere måtte ut på dagens første tur med Charlie Chihuahua. Det har virkelig kommet mye snø!

Tung, kram, våt snø. Nei jeg fikk verken lyst på snøballkrig eller å lage snømann selv om det hadde vært store muligheter for begge deler. Snømengden på søppeldunken sier vel litt om mengden?

Vi tar den vanlige runden, Charlie Chihuahua og jeg. Selv om Charlie koser seg og baser i snøen føler ikke jeg for å gjøre turen lenger enn nødvendig.

Det er ikke brøytet og det har jeg stor forståelse for. Med det kaoset de melder fra flere av distriktets veier er det helt greit at et lite boligfelt uten bakker ikke har høyeste prioritet.

På gangveien har det ikke gått noen på en god stund. De enslige sporene som er der har nesten snødd igjen. Jeg får sette nye spor i nesten uberørt snø! Charlie Chihuahua velger å gå i mine spor. Ikke alltid like gøy å være kortbeint chihuahua.

Her vandret jeg barlegget i sommerkjole for noen få dager siden. Bare nevner det. Ser på de snødekte trærne og lurer på om jeg må revurdere planene. Kanskje blir det ikke rød sommerkjole på Røde Brit på 1. Mai.  Vi får se. Vær og temperatur kan skifte lenge før den dagen. Men det kan nok være ddnart å tenke ut et alternativt antrekk.

Plutselig hører jeg det knaker faretruende fra skogen. Jeg ser i den retning lyden kommer fra og ser et spinkelt tre som virkelig svaier. Jeg har lest I lokalavisa at flere veier har vært sperret av trevelt. Her knaker det virkelig faretruende. Jeg fortere meg raskt videre. Antar at dagen ikke ville føles noe bedre om jeg fikk ei diger furu i hodet.

Det var godt å komme tilbake i Drømmehuset. Riste av seg snøen og ta på seg en god, varm kosegenser. Så fant Charlie Chihuahua og jeg både pledd og sofa. Tar en liten lur. Kanskje er det vår når jeg våkner igjen!

14 kommentarer

Siste innlegg