Ramla ut av bloggtoppen….

Etter tre dager som jeg var litt i overkant høy på meg selv, ramla jeg ut av bloggtoppen i går.
Det gjør ikke så mye.  Livet går videre.  (Og jeg kommer selvsagt sterkere tilbake.)

Isabell Raad troner fremdeles på toppen. Den dama er bare full av energi og skriver på en så ærlig måte at jeg i grunn blir glad i henne.
I går fortalte hun om TV innspillinga på fredag.
Jeg skal på TV på torsdag.
Kommunestyremøtet blir jo vist på web TV, så da kan dere alle benke dere og se Brit i fri dressur.  Muligens uten filter. Vi har ikke hatt forberedende møte ennå, skal ha det i morgen. Men slik jeg ser det blir det muligens tre turer påtalerstolen.  De skal utrede å overføre dagtilbudet for noen av våre svakeste psykisk utviklingshemmede fra å være driftet som en avdeling under Helse og Omsorg til å bli driftet av et interkommunalt AS , som selvsagt styrer sin virksomhet etter bedriftsøkonomiske prinsipper. New Public Management. Bunnlinja som rår.  Det er bare en utredning, saken skal opp til endelig behandling i mai…
Jeg gikk med på utredning under tvil i Hovedutvalget. Mest fordi jeg ikke var godt nok forberedt til å argumentere godt.  Og, lettere å sable ned en sak som er ferdig utredet. Men jeg må opp å si noe om min bekymring.
De skal ekspropriere noen tomter i min barndoms dal.
Må vel muligens opp for å si noe der og.  Høyrefolka skal ekspropriere. Provosere noen..
Inneklimaet i våre skoler og barnehager.er en annen sak.
Tipper mange må oppå snakke om Hønefoss skole og bevaring av den, selv om det ikke er en del av saken.  Den er vedtatt lagt ned.  Saken må opp til ny behandling etter et innbyggerinitiativ.  Men det er vel berammet til aprilmøtet.  Burde få tilet flott innlegg der og – om inneklima.
Skal legge ut link når den tid kommer.

Isabel Raad har overrasket venninnene med å kjøpe konsert billetter til de til Nicky Minaj og Juice WRLD konserten i dag.  Totalt ukjent navn for meg.  Men hun gleder seg syyykt. Så det blir sikkert en alle tiders opplevelse for dem.
Jeg og den venninna mi som jeg herja rundt med i de ville ungdomsårene skal og på konsert.    Det er ikke før 1.juni, men jeg gleder meg syyykt. Da kommer Åge Aleksandersen til byen, og siden vi har vært blodfan siden tidlig ungdom er det klart vi er på plass.

I går fikk jeg melding fra  “Hun som ikke er så pen men veldig klok”.  Hun kommer til Hønefoss til uka, og da må vi selvsagt treffes.  Jeg tenkte meg en lang skravlelunsj, men hun ville ha middag med vin. Så da blir det middag etter kommunestyremøtet på torsdag. Det blir en lang dag, jeg kommer til å være heltutslitt på fredag, men jeg gleder meg utrolig mye. Hun er en av de fineste mennesker jeg vet å skravle med.

 

1 kommentar
    1. Du vet jo hvordan du skal komme deg inn på lista igjen, så det er vel bare å sette i gang fingerene?? 😀 Ikke at jeg hadde giddet men det er jo mulig om du gidder 😀 Morsomme sammenlikninger som vanlig 🙂 Her er det besøk til Nesodden og tur til Kragerø og Stavern til sommeren, kan vel neppe matche jordomseilinger etc… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg