Så hvordan feiret vi dagen?

Som jeg skrev tidligere i dag har Gamle Gubben Grå og jeg 28 års bryllupsdag i dag, og det må jo feires.
Kanskje ikke den mest storslagne feiringen. men langt bedre enn vi feiret sølvbryllupsdagen for tre år siden.  Da var jeg så vidt innom mellom jobb og valgvake og slukte litt middag sammen.  I dag har vi i det minste tilbragt dagen sammen.

Feiringen startet med gaveoverrekkelse i går kveld, eller natt om du vil.
Vi la oss sent og lå for en gang skyld og skravlet litt etter at vi hadde funnet senga. Vanligvis slukner jeg omtrent før hodet treffer puta.
Da jeg så at klokka hadde bikka midnatt tuslet jeg opp og hentet pakka jeg hadde gjemt på soverommet.
Gubben så ut som et stort spørsmålstegn da jeg ga han gaven og gratulerte med dagen. Så så jeg de små grå jobbe hardt et halvt minutt før det kom “Søren, det hadde jeg glemt…”
Jeg ble ikke så veldig overrasket, og sa at det er helt greit. Du har en hel dag på deg til å varte meg opp. Det er ikke gaver som er det viktigste.

Gamle Gubben Grå pakket spent opp gaven. Han virkelig liker gaver og overraskelser.
Jeg tror ikke han ble så veldig glad. Han fikk en kortholder.
Gamle Gubben Grå er av den gamle sorten. Han bruker lommebok.
Den samme lommeboka som han hadde da vi ble kjent med hverandre i 1989. Jeg tror ikke den var ny da heller.
Jeg tror den lommeboka inneholder samtlige kvitteringer og kassalapper han har fått siden lommeboka var ny. Muligens noen papirbiletter til utesteder på 1980- tallet og gamle bussbiletter og. Den er stappfull, nesten revneferdig og veier et halvt tonn. Fyller virkelig opp i innerlomma på jakka.
Med en kortholder kan muligens lommeboka få hvile hjemme, i det minste når han skal gå i dress.
Jeg vet ikke om jeg får det til, men det er jo lov å håpe.

Frokost og morgenstund gikk stort sett rolig for seg. Bortsett fra en liten opphetet meningsutveksling om ett eller annet. Jeg husker fremdeles ikke hva. Muligens det var noe om Kong Charles den tredje. Det er ikke alltid de store tingene som vekker de heftigste diskusjonene.

Så var det min tur til å dra på tur med Charlie Chihuahua. Gamle Gubben Grå ville bli med. Så da ble det vandring på løkka og langs Elvelangs. Jeg hadde jo ikke gått strekket som åpnet på tirsdag. Gamle Gubben Grå kunne leke kjentmann. Han var med på åpningen.

Etterpå drakk vi kaffe ute ved stadion.  Kaffe-latte på meg. Litt må en kunne unne seg når en har bryllupsdag.

I ettermiddag har vi hatt quiz. Jeg vant!!!! Det er like morsomt hver gang – for det er så sjeldent det skjer. Gamle Gubben Grå innehar masse allmennkunnskap.

Så var det tid for å lage middag. Det var og min jobb i dag. Det ble villris-salat med kalkunbryst. Høres finere ut enn det kanskje var.
Kokt ris blandet med fersk rødkål fra egen hage, vårløk og grønt eple.  Presset litt lime over. Så lagde jeg en lun saus eller dressing av solbærsyltetøy og appelsinjus. Stekte sånne kalkunfilleter som de har på Kiwi i middag for en forpakninger.
Smakte greit, og den ferske kålen ga magen noe å jobbe med.

Gamle Gubben Grå har vært ute med Charlie og har nå sneket seg ned i kjellerstua for å se på film eller serier. Det er greit. Vi trenger ikke være sammen hele tiden. Jeg blir nok her oppe med PC¨n. Skjenker meg et glass rødvin og koser meg i eget selskap.

 

8 kommentarer
    1. Hørtes ut som en koselig bryllupsdag! Jeg så bilder av Elvelangs, og det har jammen blitt flott! Jeg har bare gått fra Glatvedt og til Petersøya, men nå kan man gå enda lenger. Deilig middag da, – mye spennende dere lager! 😋

      1. Elvelangs har blitt bra. Det er merka fra Hovsenga til Benterud. Med vekslende standard.
        Nå gjenstår det å få Elvelangs opp fra Tippen til stasjon uten å måtte gå gjennom et tiltenkt forretningsbygg ved fossen. (Det berømte og beryktede høyhuset).
        Vi liker å prøve ut oppskrifter. Dette var godt, men ikke sånn ekstremt godt. Vi hadde spekemat med potetsalat , salat og eggehakk i går. Det var mye bedre.

    2. Så flott dagen ble, dere fikk masse ut av den og gjorde mye sammen – artig med den gaven. Skjønner deg, det blir greit å ha kort i når man skal bort og sånn! Så kan ha den digre lommeboka når han skal på jobb og i butikken og sånn! Kos deg med et glass vin og nyt kvelden!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg