Snart klar for bloggtreff…..

I dag skal disse kjerringtankene handle om fotball. Ikke bare om fotball håper jeg, men vi starter nå der.
Jeg antar dere ikke tror denne kjerringa har peiling på fotball. At hun ikke tar på seg trøya til et eller annet engelsk fotballag og skriker som om hun skulle være gal til mennesker på en TV skjerm som selvsagt verken bryr seg om- eller kan høre kjerringa.
Vel, dere har delvis rett.
Jeg kan litt om fotball. Det gjelder å sparke ballen inn i målet til det andre laget. Det er det viktigste å vite om fotball.
Så vet jeg at hvis et lag gjør det dårlig i 7. divisjon er det spillernes feil. De var kanskje på fylla i går eller glemte at det var trening også i vinterhalvåret.
Hvis laget ligger i eliteserien, eller en utenlandsk eliteserie, derimot er det trenerens feil. Da må han som regel slutte på dagen, eller dagen etter da. De må ha et styremøte først.

Jeg fulgte et 7. divisjonslag litt på 1980-tallet. Det var noen kjekke gutter der. De var ikke så veldig gode fotballspillere. De tapte ofte 7-0 eller mer.

Jeg har og hatt en periode hvor jeg fulgte fotball-lag i eliteserien her i Norge.  Det var litt senere på80-tallet og skyldtes en annen kjekk gutt. Tror det het 1. divisjon på den tiden, men er ikke sikker. Han var aldri på gressbanen og spilte, men satt på tribunen sammen med meg.
Det ble slutt på at jeg fikk være med på kamp etter at jeg kom med mine betraktninger på tribunen på Ullevål en gang,
Hvorfor går egentlig denne kampen her på Ullevål når det er Moss og Brann som spiller? spurte jeg høyt og tydelig sånn mot slutten av andre omgang. Man må snakke høyt på slike tribuner skal man bli hørt. Det er så mange menn som står og brøler. Spesielt når Moss akkurat har skåret mål. (Eller var det Brann?)
Det ble veldig stille rundt meg etter det spørsmålet. Jeg tror det kom av at det var mange på den tribunen som hadde sittet og lurt på akkurat dette, og nå var de spent på hva han der kjekke fyren ved min side ville svare.
Jeg fikk ikke noe svar, og lurer i grunn fremdeles på det.
Nei, det var ikke en cupfinale. Det var i juni i 89. Det var Viking og Molde som var i cupfinalen det året, dessuten er cupfinaler på høsten.
Jeg har i alle år senere mer hatt en uggen følelse av at det ikke var Moss og Brann som spilte. Hvilke lag det var da har jeg derimot ikke snøring på.

I 2002 var jeg på Anfield og så Liverpool spille mot Everton. Kampen endte 1-1.
At Gamle Gubben Grå og jeg befant oss akkurat der da skyldtes i grunn også noen kjekke “gutter”. De “guttene”, eller mennene da, (jeg tør ikke kalle de gubber, tenk om de leser bloggen) var mennene til søstrene mine. Nei, de var ikke på banen og sparket fotball. De satt og brølte på tribunen.
Interessant opplevelse. Ser mest på det som et studie i sosiologi.  Liverpool er en fin by. Har Beatles-museum og The Cavern i tillegg til denne fotballbanen.

Så som dere forstår; Kjerringa har erfaring både med bredde-fotball, norsk elite-fotball og engelske topplag.

Det var Allan som fikk meg til å komme med alle disse tankene om fotball. Han lader opp til FA Cupen.
Jeg lader opp til bloggtreff i Drammen senere i dag. Gleder meg!
Det samme ser jeg Aud Marit gjør.
Dette tror jeg fort kan bli “årets begivenhet”. (Ikke til forkleinelse for bloggtreffet i Trondhjem, skulle gjerne ha vært der, men det var lettere å finne tid til en tur til Drammen enn å dra helt til Trondheim.) Hadde jeg vært på det sentrale Østlandet hadde jeg forsøkt å få med meg denne begivenheten. Drammen er et trafikknutepunkt så det er lett å komme seg dit både med bil og tog. Bunny som er arrangør og initiativtaker har lagt opp til et program hvor det er lett å dukke opp etter hvert. Gå inn her hos Bunny og les alle detaljene.
Alt ligger til rette for en både trivelig og interessant dag. Bunny og kjerringa møtes for første gang. Vil du egentlig gå glipp av det? I tillegg kommer det flere andre bloggere. Hvem og hvor mange har jeg ikke den fulle oversikten over, vi er mange som bor i området. Jeg vet at Aud Marit og Mona Iren kommer. Det er de to bloggerne jeg har truffet tidligere. Super-hyggelige damer begge to.

Flotte omgivelser, nydelig vær og hyggelig selskap. Dette blir en bra dag. God mat skal jeg nok og få i meg, og nei det blir garantert ikke lavkarbo-pizza slik Spis og spar lokker med.
Det er vel mer fare for at det blir litt høy-karbo her.

Adalsjenta har ikke kommet med noe nytt innlegg etter spørsmålsrunden sin her om dagen. De spørsmålene har jeg allerede svart på. De svarene kan du lese her hvis du har gått glipp av dem.
Morer meg litt at det debatteres i kommentarfeltet mitt over hvor vidt bloggeren er fra Adalen i Vestfold eller Ådalen på Ringerike. Selv hevder hun å være fra Ringerike og bor på Hønefoss, så jeg holder fremdeles en knapp på at vi her snakker om en ådøling.

Hvis du ikke har tenkt deg på bloggtreff verken i Trondheim eller Drammen men derimot befinner deg et sted med både regn, vind og snø sjekk disse sokkene! I de rette sommerfargene blir det sommer på pinnene om ikke noe annet (og på føttene, selv om det er kaldt)

Ser at flere og flere bloggere satser mer og mer på snapchat og andre sosiale medier, og at blogg blir nedprioritert fordi det krever både tid og kreativitet å holde liv i en blogg.
Nå tror jeg ikke livet til denne kjerringa, eller tankene hennes for den saks skyld, er så utrolig interessant at jeg ville fått et stort publikum på slike kanaler. Tror og jeg ville føle på press om å levere snapp langt oftere enn det forventes oppdateringer på blogg. Så kjerringa vil nok fortsatt ha blogg som sin hovedarena.

Var borte i går kveld. Fikk servert spekemat. Nydelig! Nei, det er ikke bilde av spekematen. Jeg pleier ikke å sitte å fotografere mat en jeg får servert borte i selskap. Mulig jeg gjør det i dag når jeg er blant bloggere, men ikke i rollen som “gamle-tante” i familieselskap.
Dette er et arkivbilde av for lengst spist mat. Ser ut som en fisk med poteter og gulerøtter.

Vivian deler noen betraktninger om sitt siste hvilested. Jeg synes det er flott at folk gjør seg opp tanker om det, og ikke minst deler tankene sine om temaet med sine nærmeste. Det er mange beslutninger de pårørende må ta rundt seremoni og gravplass mens de fremdeles er i kanskje litt sjokkartet sorg. Samme hvor ventet et dødsfall er så er man aldri helt forberedt. Det gjør valgene litt enklere hvis de pårørende har en klar oppfatning om hva avdøde selv ønsket.

Stina skriver om 10 ting hun vil gjøre i juni. Det kommenterte jeg i går. Mine betraktninger over hva jeg skal bruke juni til kommer etter hvert. For tiden føler jeg at jeg er mer opptatt av å leve livet enn å blogge om det, men det kommer, det kommer. Lista over innlegg jeg har planlagt å skrive er lang.

Når jeg leser hva Tom  helt der oppe på bloggtoppen  skriver om i dag senker skuldrene seg, og et smil brer seg i kjerring-ansiktet. Tom skriver om det samme som kjerringa, forberedelser og tanker rundt bloggtreffet han skal på i dag.
Blir spennende å se hvem som er på topp i morgen. Hvilket bloggtreff som drar flest lesere. Vi her nede ser det ut som har været på vår side. Kos dere i Trondheim, men sola er i Drammen.

 

 

 

10 kommentarer
    1. Nå holdt jeg på å få morgenkaffen i vrangstrupen av forfjamselse da jeg gikk inn på bloggen din og leser at du blogger om fotball!!! Den så jeg aldri komme! Jeg har forresten også vært på Anfield i Liverpool. Det var ikke noe trivelig der:( Ha et fint bloggtreff i Drammen i dag:)

    2. Haha.. det var en fornøyelig beskrivelse av dine opplevelser på tribuna. Kjenner meg litt igjen. sier som ei sa, fotballkamper er en mulighet for brølende menn till å sette seg utover tilværelsens grenser 😉

    3. Kos deg på bloggtreff i Drammen. Jeg kunne dessverre hverken Drammen eller Trondheim, så får bli en annen gang. God helg, og gleder meg til referat fra møtet ditt med de andre bloggerne🙋🏼‍♀️

      1. Det er jo ikke alltid det passer. Jeg hadde ingen mulighet til å dra til Trondhjem denne helga, så det var hyggelig at Bunny laget treff i Drammen. Vi hadde en trivelig dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg