Snart på tide med ei bloggdronning?

Når jeg leser bloggen til Strikkekjerring blir jeg nesten bare sliten av å lese alt hun gjør. Og imponert over alle de lekre kakene hun tryller frem.  Jeg deler derfor et arkivbilde av noen kaker jeg lagde i vinter. De gjør seg på bilder, men om jeg ikke husker helt feil var de så sunne at de ble liggende på fatet til de havnet på fuglebrettet.  Da er liksom vitsen med å bake litt borte.

I går var alle tre ungene hjemme på en gang. Skjer ikke ofte, Sist var vel i jula. Derfor  var det så utrolig koselig. Vi spiste middag sammen og snakket sivilisert sammen. Ingen var dust. Ingen slamring med dører. Ingen høye stemmer. De unge er blitt voksne. Hormonene har roet seg, og jeg sitter egentlig og tenker at de har blitt noen flotte mennesker. Vi kan ikke ha vært så håpløse som foreldre.

Det var selvfølgelig maten som lokket de hjem. Løfte om at Gamle Gubben Grå skulle varte opp med T-bonestek. Og så mye kjøtt som jeg hadde kjøpt var det godt de kom. T-bonestek, ratatoille, bakt potet og bearnés. Det var et deilig måltid. Litt rødt i glasset ble det og.

Allan anmelder i dag de andre mannlige toppbloggerne. Mange flotte karer der.
Men nå synes jeg det snart er på tide at en kvinne får skinne på toppen en stund. Sånn det har vært de siste åra har den ene mannlige kokken avlyst den andre. kunne vært gøy med noe annet. Vi trenger ei bloggdronning snart.
Vibbedille for eksempel. I sitt siste innlegg kombinerer hun hobby, planter og mat – og nevner så vidt topptur. Det er mer enn tre ting i ett innlegg. Snakk om et kinderegg av en blogg.
Eller kanskje Monica bør bli den nye bloggdronninga. Da blir det mer om selve livet enn om hobby, mat og toppturer. I dag skal hun farte rundt med en journalist. Som vanlig kaster hun seg ut i det ukjente. Man kan si mye om Monica, men redd for utfordringer det er hun ikke. Ei tøff dame.

Det er så gøy når det spirer og gror. Når rabarbraen dukker opp fra vinterdvalen eller frø en har satt strekker seg mot sola. I dag skal jeg plante ut 16 solsikkeplanter som har spirt godt og lenge inne i stua. 16 solsikker som kan bli opp mot 3 meter høye. Jeg håper veldig mange av de vokser opp, det vil bli så fint.

Stina er ennå ikke ferdig med 17. mai feiringa, og helt på topp milevis foran oss andre er et innlegg om et tapasbord. Maten ser lekker ut, og smaker sikkert fantastisk. Men dog. 12.610 sidevisninger og i en klasse helt for seg selv…..

 

 

 

11 kommentarer

Siste innlegg