Styrer bloggen deg eller styrer du bloggen?

Jeg var litt lite aktiv på blogg i går. Det beklager jeg. Dagen ble tilbragt på Rådhuset i et langt kommunestyremøte. Vi startet klokka 14 og avsluttet klokka 22. Da var vi langt fra ferdig med sakslista, men vi har en regel (heldigvis) om at saker som ikke er påbegynt til kokka 22 skal utsettes. Hadde vi ikke hatt det er jeg redd vi hadde sittet der til langt over midnatt.

Mitt manglende fokus på blogg i går håper jeg å få rettet opp i løpet av helga.
Ja, kanskje ikke i dag da. For i dag skal jeg først på jobb og så på en bursdagsfeiring. Men i morgen, i morgen er fokuset på blogg. Jeg skal til og med på bloggtreff i Drammen. Treffe mange andre prominente bloggere. Det gleder jeg meg til, og det må det da bli et innlegg eller to om.

Jeg har ikke noe mer lyst på lavkarbo-protein-brødlapper i dag enn jeg hadde i går.
Er det forresten noen som får vann i munnen og tanker om fredagskos av ord som lavkarbo og proteiner?

Har ikke glemt spørsmålsrunden inne på bloggen til Ann Helen Nygård. Kjerringas svar på de spørsmålene kommer. Jeg vet bare ikke helt når, så dere får smøre dere med tålmodighet litt til.

Blogg er for meg avslapping. Noe jeg koser meg med. Jeg føler ikke at jeg må levere flere blogginnlegg hver dag. Så når jeg satt på rådhuset i time etter time i går var det ikke bloggen jeg skjenket en tanke. Jeg regner med at folk ikke savner meg selv om det blir stille en ettermiddag eller to.
Jeg føler ikke at jeg er “på” hele tiden eller at jeg er en “offentlig person”. I så fall er det i rollen som politiker og ikke som blogger jeg føler meg “offentlig”, men da bare her på Ringerike hvor mange vet hvem jeg er fordi jeg figurerer i avisa fra tid til annen.
Ser at Monica startet en bloggpause klokka 20.49 i går. I mitt stille sinn lurer jeg på hvor lenge den varer. Monica pleier å komme med rundt 4 innlegg i døgnet. Jeg forstår at det kan føles stressede å føle at en må levere innlegg så ofte. Regner med at det nok ville gått helt bra om hun reduserte litt på intensiteten og minket stressnivået på å levere hele tiden. Være litt mindre på.

Hvis man er så sliten, ukonsentrert, distre eller trøtt at en ikke ser forskjell på et glass med cola og et glass man vasker pensler i, ja da er det nok en ide og logge av og finne senga.  Man kan være en bra blogger om man ikke er pålogget hele døgnet.

Da er det bedre å gjøre som Doc og Dask,  pakke bobilen og dra av sted.
Ja, det blogges og fra en parkeringsplass i Odda, men jeg føler at her har vi en blogger som ikke føler at hun må levere til en hver tid.

For bloggtopplista viser gang på gang at man må ikke levere innlegg hele tiden for å være en blogger som oppnår en hel haug klikk. Vivian blogget ikke i går, men har likevel over 3.400 sidevisninger og en hederlig 5. plass.
Her snakker vi kvalitet og ikke kvantitet.

Eller hvis en ikke vil satse på kverken kvalitet eller kvantitet så kan en jo poste en ukemeny sånn en gang i uka.
Gjør visst samme nytta. Da trenger en ikke føle seg på hele tiden, og man kan bruke igjen gamle innlegg gang på gang ved å linke til gamle oppskriftsinnlegg. Klikker du deg gjennom hele menyen har du gitt bloggeren 8 klikk. Genialt.

Har dere forresten fått med dere at Stina har latt seg inspirere av den o prominente toppbloggeren? Ja, jeg snakker selvsagt om Allan. I går litt over klokka 05 om morgenen (Snakk om å være pålogget tidlig) publiserte han et innlegg om 12 ting han skal gjøre i juni. Så 14 timer senere publiserer Stina 10 ting hun vil gjøre i juni.
Ikke noe galt i å hente inspirasjon fra andre.
Denne kjerringa lar seg og inspirere og lover å komme med et innlegg om ting jeg skal gjøre i juni. Om det blir 10 eller 12 ting har jeg ikke tatt stilling til. Ikke vet jeg helt når jeg kommer til å lage det innlegget heller. Livet er litt hektisk for tiden, men jeg håper å få postet det før juni blir juli.
Hvis ikke får det bli et innlegg over ting jeg har gjort i juni…

Nå har jeg bare igjen å kommentere Tom siste innlegg før jeg logger av og drar på jobb. Der har det ikke kommet noe nytt siden jeg kom med mine betraktninger i går, så den kommentaren kan du lese her.

Sånn, da er jeg gjennom bloggtopplista også i dag. Da flyttes fokus fra blogg til andre og viktigere ting.
Kommer nok et nytt innlegg herfra om ikke før så i morgen en gang.

 

 

4 kommentarer
    1. Har vist fram bilder av det nye familiemedlemmet, Teddy. Åååå. en slik vil jeg ha sier alle. Minner om bambireklamen. Rett og slett uimotståelig 😉 Så er spørsmålet, har hørt om, og sett Kinesisk nakenhund, men aldri med pels. Er det en veldig sjelden rase?. Har du noen tips om oppdretter?

        1. Tusen takk for link. Der var mye informasjon både på godt og vondt. Vond historie som har endt lykkelig for hunden. Likte betegnelsen den har fått, “Borrelåshunder 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg