Tisse på komando

I dag skulle jeg til legen og det var ønskelig å ha med urinprøve. Vet dere hvor vanskelig det er å tisse på kommando?

Jeg sto opp litt over klokka seks, nettopp fordi jeg måtte tisse. I halvvåken tilstand, og knapt nok det, glemte jeg både urinprøve og prøveglass. Vel, det var fremdeles et par timer til jeg skulle til legen Ikke noe å stresse med.

Jeg tok en god dusj, tok morgenens tablett-haug (det begynner å bli en del), sammen med et stort glass vann og koste meg med tekopp og tastatur. Blæra skulle få litt påfyll.

I god tid før jeg måtte reise gikk jeg på badet, men tror du jeg fikk lurt ut så mye som en dråpe?  Etter hvert som minuttene gikk begynte jeg å stresse. Hvor vanskelig skal det være å tisse? Vanligvis flyr jeg på do både titt og ofte.

Stress gjør ikke situasjonen noe lettere. Ikke at Kidd mente jeg hadde vært lenge nok på badet og nå sto utenfor badedøra og peip og klorte på døra.

Jeg måtte rett og slett gi opp. Skulle jeg rekke legetimen måtte jeg dra nå. Stryk-karakter på urinprøva.

Kom på legekontoret 3 minutter før jeg hadde time. Gjorde et siste desperat forsøk på å tisse, og klarte heldigvis å presse ut noen dråper! Følte meg utrolig lettet da helsesekretæren ropte meg inn omtrent i det jeg plasserte rumpa på stolen på venterommet. Jeg klarte det!

6 kommentarer
      1. Jeg styrer i det minste veldig. Nå forklarte helsesekretæren min at de bare trenger en dråpe på størrelse med den bloddråpen de tar når de tar blodprøve i fingeren. Det burde det jo være overkommelig å få til.

        1. Ja, husker godt gamle kontorsjefen på jobben skulle til legen og han hadde med urinprøve hjemme fra..Og den flaska hadde han satt i kjøleskapet på jobben, sikkert en “liter”..glemmer aldri det synet!
          Det er vel rundt 35 år siden, haha…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg