We vill make USA great aganin

“Let us make USA great again” var vel mantraet da Donald Trump ble valgt som USA’s president.  I går kveld kunne vi se med all tydelighet hvor han har bragt landet. Jeg håper og tror den jevne amerikaner ikke følte at gårsdagens hendelser var et stort øyeblikk.

Når Facebook og Twitter finner det nødvendig å slette meldingene til Trump…  tenk litt over det.

Jeg har vokst opp med at USA’s president blir sett på som verdens mektigste mann, og Donald er president en par uker til. Nå så altså Facebook og Twitter det nødvendig å sensurere verdens mektigste mann.

Misforstå meg rett. Jeg støtter selvsagt at meldingene ble slettet. Det var viktig å få demonstrantene til å roe seg og gå hjem. Donald Trump hjalp ikke til med det, hans meldinger var mer egnet til å helle bensin på bålet.

Bildene som rullet over TV skjermen i går sjokkerte meg, og jeg satt vantro og så på. Hva er det egentlig som foregår? Jeg er spent og engstelig for hva som kan skje de neste to ukene.

 

6 kommentarer

Siste innlegg