Litt får en jo gjort

I går arbeidet jeg kveldsvakt.  Det vil jo da si at jeg har fri på formiddagen. Noe som passer meg bra, for jeg har mer arbeidslyst på dagen før jobb enn på ettermiddagene etter endt arbeidsdag.  
I går var jeg ganske fornøyd med egen innsats.
Jeg kjørte Yngste Sønn på jobb.
Gikk en lang tur med Kjøteren. 
Hadde lang frokost med avisen.
Vasket peisen og muren i stua slik at det blir rent og pent til jeg skal sette opp alle nissene mine.   
Ryddet kjellerstua, slik at jeg også vil trives der nede i jula. Etter at Gamle Gubben Grå startet prosjektet med å gjøre om den ene kjellerboden til bryggerkjeller, og alt som var der i boden ble plassert midlertidig i kjellerstua, så var det liksom en del ting som aldri fant veien tilbake til en ny og varig plass.  Gamle Gubben Grå har samlemani og angst for å skille seg av med skro…. skatter.
Kitt oppvask og sånn vanlig husarbeid fikk jeg og tid til, så riktig fornøyd med meg selv var jeg da jeg dro på jobb.  

Gamle Gubben Grå gjorde også sitt til å bidra til julestemningen.  
Inspirert av min rydding, går jeg ut fra, kom “Jule-elgen” på plass på veggen i kjellerstua.  En skikkelig Harry-elg som synger julesanger hver gang vi går forbi.. Husker ikke helt hvordan og når den dukket opp, men den har fulgt familien vår i en årrekke..
Juleskilt kom og opp i gangen. Det lå vel i nærheten av elgen.
Gamle Gubben Grå fant og julekrusesken som jeg hadde lett etter, så nå får jeg drukket teen min fra koppen jeg har savnet i hele desember.
Han byttet og til røde håndklær på badet – og skoldet alle mandlene så vi får laget julemarsipan.

Når Sjefen da kom på jobben og viste meg en skisse for hvordan vi ganske taskt kan bli 2 radiografer på vakt, ja da var dagen virkelig bra.
Det var ei blid og fornøyd dame som la seg i går.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg