En lang, lat og deilig søndag….

Klokka var rundt 04 før jeg kom meg til sengs i natt, etter et alle tiders julebord . Til tross for det var jeg oppe litt før 09. Deilig, lang frokost med ferske rundstykker, pizza-rester fra i går, en nøyere gjennomlesing av helgeavisene og kvalitetstid foran PCn.  Godt med noen slike morgener hvor vi ikke må ha et øye på klokka og stresse ut døra til et bestemt klokkeslett. 

Men vi har to hunder, og de må jo ut på tur.  Så det ble en times spasertur i dag og sammen med Gamle Gubben Grå.  Det var godt med en tur ut og litt frisk luft. Klare hjernen etter en lang natt med litt lite søvn.  
Men frisk luft gjør en trøtt. Så vell inne igjen ble det fyr på peisen, pelspledd og en god strekk på sofaen.  Utrolig godt.
Våknet til liflige lukter fra kjøkkenet.  Gamle Gubben Grå hadde laget middag, og det var bare å gå til duket bord.  Spagetti med tomatsaus og pølser, ingen gourmet middag men hva gjør vel det?  

I morgen starter en ny uke.  Kalenderen er ganske full av avtaler, møter og arbeid.  Det er jo slik jeg liker det, og det er godt å kjenne at jeg klarer arbeidsmengden igjen. Men har kanskje ikke så fullkontroll som jeg var vant til.  Da Sjefen spurte i går om hvor mye fravær fra jobb det ville medføre at jeg nå har takket ja til nok et verv.  Jeg ble jo valgt til første vara til forbundsstyret pålandsmøtet forrige uke. Da kunne jeg ikke gi noe godt svar.  For det første fordi jeg bare er vara og det jo er litt vanskelig å anslå hvor ofte en av de 9 faste medlemmene er fraværende, men også fordi jeg fant ut at jeg hadde takket ja til en oppgave uten å vite hvor mye arbeid det medførte. Jeg vet faktisk ikke hvor mange ganger i året Forbundsstyret har møter…

Jeg har kjent på stresset nå når det som i dag plutselig dukket opp en påminnelse om en avtale på mail.  Jeg så også i forrige uke at jeg helt hadde glemt et møte, og ble veldig overrasket da påminnelsen dukket opp.  
Til tross for alle elektroniske duppeditter og hjelpemidler har jeg funnet ut at jeg ønsker meg en 7. sans til jul. En god gammeldags papir 7.sans til å skrive opp avtaler i med en god gammeldags kulepenn.  Jeg tror jeg trenger det.

Nå skal jeg ta en liten kosestrekk på sofaen foran siste rest av peisbålet, før jeg kryper til køys.  Dette har vært en deilig avslappende hviledag.   

2 kommentarer
    1. Helt klart at en må ha papirformen på kalenderen. Jeg har min på kjøkkenbenken og det har jeg hatt i alle år. Veldig kjekt når’a mor skulle være kjøre hjelp eller hjelpe til med å huske ting for ungene. Alle skreiv i min kalender og alle hadde full oversikt over hva alle skulle til enhver tid. Det er litt gøy at begge jentene mine har fortsatt med papirkalenderen. Den ligger ikke på min kjøkkenbenk, men de har nå full oversikt over hva de selv skal i voksen alder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg