Bildene jeg trodde aldri kom på bloggen, noensinne….

Bildene jeg trodde aldri kom på bloggen kommer aldri til å dukke opp på bloggen heller.
Så greit er det med den saken.  I motsetning til Kokkejævel hevder jeg ikke at en bildeserie aldri burde vært på blogg for så to sekunder senere trykke “publiser” på de samme bildene. Men så er ikke jeg “Kongen av clickbite ” som en av leserne mine kallte Kokkejævel i kommentarfeltet mitt her om dsgen. Jeg synes uttrykket var så godt at jeg har gledet meg til å sitere det, og i dag passet det!

Det er sikkert fordi jeg ikke behersker kunsten å skape overskrifter jeg fortsetter å rase nedover på bloggtopplista mens Kokkejævel fremdeles er på topp.  I dag er jeg nede på en 48. plass, og jeg skjønner at jeg må ta grep for ikke å havne under 50. plassen i morgen. Vi får se hva jeg klarer å ginne på når jeg har kjørt Yngste Sønn på jobb, vært hos Fastlegen, i Drammen, hos Høvdingen, sendt inn innspill i forkant av et Styringsgruppemøte, luftet hunder og laget middag.

Jeg kommer garantert ikke til å dra på helsestudio, posere på diverse treningsapparater og få Gamle Gubben Grå til å ta bilde av meg bare for å få klikk. I likhet med Kokkejævel er jeg ikke på helsestudioer. I motsetning til Kokkejævel bryter jeg ikke beslutninger jeg har tatt bare for å få klikk. Har jeg bestemt meg for noe, tatt et prinsipielt standpunkt, endrer jeg ikke mening. Det handler om å være tro mot sine verdier, ha ryggrad og stå opp for det man mener er riktig.  Jeg tok en prinsipiel beslutning om at helsestudio det var ikke noe for meg en gang på 80 tallet. Jeg har til nå ikke møtt på argumenter som har fått meg til å endre den beslutningen.  Og selv om jeg helt klart ser at en slik bildeserie som det Kokkejævel har publisert garantert ville gi klikk, er ikke det godt nok argument for å skifte livsstil.

Vil du se ei topptrener kjerring, let et annet sted enn på denne bloggen. Vil du derimot følge ei prinsippfast kjerring som ikke deler bilder hun ikke mener bør publiseres, som deler pirrende barndomsminner om sitt første kyss og som har Norges søteste do .. ja da er det bare  å fortsette å lese denne bloggen.

Vi snakkes, en fullspekket dag venter.

6 kommentarer
    1. Jepp, kommer nok lengst med å være tro mot seg selv. I alle fall om man ikke skal leve av bloggen sin. Kokkejævel, som du skriver mye om, har jeg aldri besøkt, men kanskje jeg må det en dag bare for å se hvem han er.

      Håper du klarer å karre deg lenger opp på listen om det er hva du ønsker, men du må kanskje gi slipp på noen prinsipp for å nå til topps. Lykke til uansett!

    2. Kokkepodens skriblerier er nok et direkte bevis på at verden vil bedras.
      Man vil ikke plages med krevende kjerringer som lever et liv fjernt fra rosabloggere. Jeg har ikke lest om en eneste brynstime, negletime, tannbleking eller frisørtime her. Siden det også ville være svært unaturlig for kokkepoden, må han finne på alt mulig annet rart.
      La’n gå, la’n gå, du trenger ikke sånt rå’ som det står i eventyret.

      Håper dagen ble produktiv og god!

    3. Hei,
      bloggen din fenger meg. Nå har jeg lest litt fra begynnelsen. Ler når du forteller om tur til Kolsåstoppen.. vekker minner om en lignende tur jeg har hatt..
      Noen betraktninger åpner øynene mine, og jeg tenker at jeg ikke har sett saken fra denne siden. Det burde jeg. Koser meg, og får mer innblikk i verv og sykehusarbeid.
      Liker det du skriver☺.
      Ha en fin dag i morgen 😊
      Elisabeth

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg