Byen jeg er glad i

Har gått tur I sentrum de siste dagene, og selvsagt har det blitt noen bilder. Så her kommer et skryteinnlegg fra byen jeg er glad i.

Jeg vet jeg har delt bilder av Hønefoss kirke mange ganger før, men jeg synes de  er så utrolig fin. Er du ikke enig?

Her ser dere fortausrestauranten til Rumi ved torget. De har en enda finere uteservering i bakgården. Så om du sitter forran eller bak er muligens litt avhengig av om du erute foråkose deg i ditt eget og de du er sammen med sitt selskap, eller om du går mer for å se på folkelivet og bli sett. Herfra har du god utsikt til det som skjer på torget.

Hvis du er mer den typen son heller vil være i aktivitet enn å sitte og se på folkelivet er Fosseparken som åpnet forrige helg stedet. Her er det full rulle på sparkesykkel og skateboard.

Denne syklende kua gjør meg glad.

Elva slynger seg gjennom byen, og det er lett å finne motiv som dette.

Og til slutt til de som mener at en by skal bestå av høye hus i betong og glass og folketomme torg, vi har det og.

2 kommentarer
    1. Flott by, men Rumi har dårlig renhold på toalettet. Der er spindelveven lagvis rundt hele taket. Jeg var der med 4 måneders mellomrom og de hadde ikke vasket i mellomtiden. Men knallgod mat der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg