Det aller, aller, aller sykeste jeg har vært med på…..

Reklame | Kokkejævels bok Livet mellom måltidene

Kokkejævel helt der oppe på bloggtoppen har sittet og signert bøker til krampa tar han.  Jeg som er ei kjerring helt nede på 30. plass sitter med en rykende varm tekopp og funderer over hva som er det aller, aller, aller sykeste jeg har vært med på.  Konkurransen er stor, for denne kjerringa har vært med på relativt mye.
Det var relativt sykt og ta med seg tre unger alene og reise på togtur gjennom Europa til Otok Pag i Kroatia, fordi jeg hadde leid en ferieleilighet etter å ha sett et bilde av en pram i solnedgang. (Fra Zadar til Otok Pag visste jeg ikke hvordan vi skulle komme oss da jeg startet turen. Jeg visste bare at det ikke gikk tog.)
“Den store nedturen” en fottur fra Myrdal til Flåm en litt sen oktoberdag sammen med de samme tre barna pluss hund og Gamle Gubben Grå  er også en uforglemmelig opplevelse som i grunn var ganske syk. Ja, ja det gikk bra og ungene fikk et minne for livet.
Jeg opplevde det også ganske sykt når jeg lagde valgkamp for å få inn en representant fra de mindre forbundene i styret til Foretaket, og klarte å “stjele” sykepleierforbundets andremandat.  (Burde kanskje ikke rippe opp i den historien…)
Sykt var det og å bli spurt om å holde 1. mai appellen ved bautaen over de falne under annen verdenskrig eller å måtte reise til Eidsvoll for å debattere sosialpolitikk.

Men det aller, aller sykeste jeg har opplevd var nok 22.juli 2011. Å stå på jobb og ta i mot en strøm av livredde, skadete ungdommer fra Utøya. Ja, det må være noe av det mest urealistiske jeg har vært med på, og helt klart noe av det som har gjort mest inntrykk.

Men tilbake til Kokkejævel.  Han er altså i Oslo og signerer bøker. Han undrer og gleder seg over at nesten 2.000 personer har kjøpt og betalt boka hans bare ut fra omtalen han har gitt den på bloggen.  Kjøpt og betalt ei bok de ikke har sett, holdt i hånda eller bladd i.  De har bare kjøpt den. Fordi Kokkejævel er forfatteren, og fordi de antakeligvis  mener at han skriver godt og fengende.  Jeg er enig med kokken, Det er sykt!!!

Da Kokkejævel og co ankom Kagge forlag ble de møtt av boble på flaske, velkomstrop og rød løper. Jeg er enig med Kokkejævel.  Det er sykt!!!

Kokkejævel hadde tenkt å skrive et visdomsord i hver bok sammen med signaturen sin.  Det er sykt!!!  Heldigvis fikk forlaget han på bedre tanker.  Akkurat som om han har 1.000 visdomsord å komme med….

Men han ga seg ikke, og kranglet seg til å skrive “Vi smattes” i 1.000 bøker.  Han mener det gjorde hver av dem mer unike og spesielle.  Det er sykt!!!

Jeg beklager, nå ble jeg faktisk litt syk eller i det minste litt kvalm.
For når Kokkejævel skriver

Disse fantastiske menneskene, mine aller største fans, dere skal vite at jeg ikke kjedet meg et sekund. Forlaget sa jeg kom til å bli “drittlei”, men sannheten er at selv om jeg ble sliten, veldig sliten, så tenkte jeg på et menneske for hver gang jeg sendte boken “til høyre”.

Ja da blir det litt for søkt for meg.  Jeg mener kjøper fansen hans virkelig dette?  At han tenkte på “Tove” da han signerte bok nummer en, “Marianne” da han signerte bok nummer to og  “Ann-Jorunn” da han signerte bok nummer åttehundre og femti tre?
Hvilken bok signerte han når han tenkte på Aud-Marit? Ja, for han har vel tenkt å oppfylle ønsket hennes om å få en signert bok av sitt store forbilde. Han leser jo bloggen hennes hver dag, så jeg er litt overrasket over at han ikke har kommentert det innlegget.

Kokkejævel skuffer ikke.  Det går ikke en dag uten en eller annen form for katastrofe.  På mandag skrev han om en vann-vittig oversvømmelse. Den skrev jeg om i innlegget Sammen…. Jeg tror det var snakk om 75 millioner liter vann på avveie   I går skriver han om en eksplosjon som skal ha skjedd så fort han fikk satt seg på flyet og emigrert fra Alta.  Både flom av vann og eksplosjon i samme lokale i løpet av få dager.  Det er sykt!

4. august kommer boka til Kokkejævel til en bokhandel nær deg.  Så hvis du ikke er blant de syke som allerede har bestilt boka – LØP OG KJØP!  

Som dere ser klarte jeg ikke å motstå Kokkejævels innstendige bønn om at jeg, en av hans aller kjæreste lesere, ville bidra med en anmeldelse av boka.   Jeg gjorde det i innlegget Offerrollen kler deg ikke… men en god ting kan selvsagt ikke gjøres for ofte.  Jeg blir jo litt svak om hjerterøttene når Kokkejævel skriver at han er heldig som har meg, og at det er han evig takknemlig for. (Eller er det noe jeg har misforstått?)

Vel, mens Kokkejævel bruker dagen på enda flere boksigneringer og intervju med Dagsrevyen får jeg snart karre meg på jobb.  Har tillitsvalgts-dag, og det er noen dager siden jeg rakk innom innboksen på mail sist.  Verneombudet ville visst også ha en prat med meg.
Etterpå skal jeg spise og skravle med ei venninne jeg ikke har sett på et halvt år.  Det blir koselig,  Og fortvil ikke, fordi om jeg er litt opptatt i formiddag har jeg gjort klar et innlegg som postes rundt klokka 12.  Så følg med. Kjerringa dukker opp når du minst venter det.

PS Nå må jeg vel få ei bok i postkassa med en personlig hilsen fra Kokkejævel til Kjerringtanker?

15 kommentarer
    1. Helt klart må du få signert bok i posten. Jeg var ment å ikke kjøpe, men leser jo bloggen til den godeste kokken og da var ikke veien lang til å bestille.

    2. Hei Kjerringkartanker 😊

      Jeg bare lurer…. elsker du han eller hater du han ?

      Hilsen Linepine.

      1. Jeg liker Kokkejævel. Han skriver langt bedre og om mer interessante ting enn mange av de andre toppbloggerne. Jeg er ikke en av hans største fan, å si jeg elsker han ville være å ta litt hardt i.
        Jeg hater han ikke. Jeg ønsker han ikke noe vondt. Så som et oppsummert svar på ditt spørsmål så liker jeg han mer enn jeg misliker han.

    3. Kanskje alle “Navngitte” Fans får ei signert bok? Uten at eg har bedt om det har han gitt meg navnet “Hans største Kritiker” -(Dette skriver han på de kommentarene hvor eg ikkje er enig m han…) Da har han jaggu ikkje mye å klage på for eg kan telle på én hånd de gangen eg har kommentert og det inkl også koselige/positive (Les: Uten kritikk) kommentarer.
      Finner det også veldig rart at han ikkje har respondert på AudMarit sitt innlegg, men hun har jo sikkert tjent en del nå så boka kjøper hun nok uansett. Men ja, enig i at han burde personlig sent henne ei 🙂

      Irriterende at du ligger på 30.pl, men okke som hvor du ligger så briljerer du! Eg GLEEEDER meg til dagen du seiler forbi og havner på toppen 🙂 Da blir det kake!

      Kos deg og ha en strålende dag 🙂

      Vibbedille

        1. Vel, det er jo ikkje sikkert? Som me har sett de siste dagene så kan de “merkeligste” ting skje 🙂 (Ikkje for at eg hadde syns det var merkelig om du inntok toppen altså!) Tålmodighet, det er det som trengs så skjer det nok før me aner det 🙂

    4. Vil ha deg opp på topp 10 altså. Hvor spennende er det å lese om rabattkoder på Nelly, ukens mathandel og kjoler som bare er rare…. Hvis du får lov av “ungene” dine, så må du fortelle om den turen du dro dem med på da de var små. Høres ut som starten på et eventyr. Og det gikk jo bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg