Sammen….


 

I dag kommer Eldste Sønn hjem på middag.  Kanskje kommer Datteren også.  Det blir stas.

Etter at jeg var litt høy på meg selv i går landet jeg på en 25. plass i dag. Er likevel fornøyd med over 1.700 sidevisninger.  Det blir nok en stund til jeg kan reise til Oslo for å signere et lass med bøker, slik Kokkejævel høyt der oppe på bloggtoppen skal.  Håper han signerer et eksemplar til meg, gjerne med en personlig hilsen til Kjerringtanker.  Adressen finner han i dette innlegget Offerrollen kler deg ikke…

Siden det ikke blir boksignering og Oslotur på meg, er det vel best å komme seg på jobb. Vi er få nok folk som vi er.  Jeg skal ikke klage. Jeg har hatt mine tre uker med ferie.

Hos Kokkejævel var det dramatikk i går!!! Igjen…  Flere hundre liter vann flommet ut av en ovn(?) og fyllte opp hele lokalet. Det må ha vært enorme vannmengder! Jeg mener, holder ikke Kokkejævel hus på Amfi Alta? Et kjøpesenter det i følge opplysninger jeg har funnet er på 25.000 kvm. Hvis vi antar at det er 3 m under taket vil det si et lokale på 75.000 kubikkmeter.  Enkel matematikk tilsier at det lokalet da rommer 75.000.000 liter vann. 75 millioner liter vann!! Det er rimelig mye vann!!!

Heldigvis var Mc Gyver, jeg mener Kokkejævel, til stede i bygningen og fikk skrudd av hovedkrana.  Jeg ville anta at det var rimelig mye i det kjøpesenteret som ville være ødelagt etter så massive vannmengder, men Kokkejævel sier at han tror det har gått greit. Han håper at til og med den ovnen som var skyld i ødeleggelsene virker. Ja, slik flaks går langt over hva jeg kan fatte og begripe.

Nå er arbeidsdagen over. To dager med tillitsvalgtsarbeid venter. Det er 64 timer til jeg igjen skal ta på meg den hvite pysjen. Det skal gå helt greit med et par dager hvor tankene kan svirre om noe annet. Hørte rykter om at det visstnok venter en del mail.  Utfordringene vil sikkert stå i kø utover høsten og, men jeg skal ikke klage. Det er det travle, hektiske livet jeg elsker.

Om jeg er smertefri? Det ville vært et Herrens mirakel. Jeg har ikke vært smertefri siden jeg lå i narkose i 2013. Akkurat nå et det ryggen som er verst.

 

13 kommentarer
    1. Her har det også flommet vann, men med vilje 😀 Jeg har vasket et rom. NØØØØYE 😀 Så det ble med ett rom. I morgen venter rom nummer to, og kanskje tre 😀

    2. Vel….alltid dramatikk de oppe i nord…Men liker å legge på for kjente altså! Blåse opp ting…
      Bra dere får besøk og kose dere masse SAMMEN …
      Lurer på om han leser bloggen din nå forresten, han er jo lei deg og kjerringsnakket ditt.

    3. Her har himmelens sluser vært åpne i flere dager, så vann har vi nok av vi også. Og jeg finner ikke stoppekranen, så det får da bare fortsette. Forhåpentlig blir det fint vær til helgen 🙂
      Herlig med ferie, og også greit å være tilbake til rutiner og hverdag. Det er jo da man virkelig kan verdsette det å ha en jobb, og feriene når de kommer 🙂

    4. Søttifemmillioner faktisk! Det er ikke småtteri de har å kjempe mot der nord. Det handler ikke om hets mot folk nordafor. Hvis påstanden hadde kommet fra Florø, Fredrikstad eller Farsund hadde den vært like fantastisk! 😂😂

      Måtte kommentarene strømme på til deg, slik at du inspireres i ånden til nye, og nye skriverier, stadig vekk! Det er ingen tvil om at du trives i litt kav.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg