Det er nok nå…

Tåka ligger over tretoppene og det har regnet godt siden i går ettermiddag en gang. Jeg sitter her med tekopp og tastatur. Har lagt et pledd over skuldrene, det er helt klart høst.

Regn var vel i grunn det siste vi trengte mer av her i distriktet.  Elver og bekker er alt fulle og jorda mettet.
Lokalavisa melder at på Steinsletta, på hovedveien inn til Oslo for alle både fra Hallingdal og Valdres er en veibane full av vann. Selteveien, en av sideveiene til Steinsletta har en halvmeter vannstand. Bukken med skilt om at veien er stengt stikker bare så vidt opp av vann-massene.  Dette er langt fra elver og fjord, men det er vel et par, tre bekker i området. Sundvollen hotell har fått vann inn i kjelleren og det har gått et lite jordras i nabokommunen Krødsherad som dekker halve veibanen på en fylkesvei.
Det begynner å bli nok vann nå.

Jeg hadde en koselig kveld i går. Eldste sønn kom på besøk, Gamle Gubben Grå disket opp med pepperbiff med masse sopp. Det ble rødvin i glasset. Telefoner fra søstrene, Svigermor og Svoger. Jeg skravlet på utpust og innpust om alt fra politikk til gamle ungdomsminner, og guttene var snille og lot meg fortelle de historiene jeg har fortalt minst 1000 ganger før uten å være for oppgitte når de påpekte det.

Onsdag var jeg på jobb, torsdag var det valgkampdebatt, fredag var vi i Oslo og i går var det valgkampstand og bursdagsfeiring.  I dag må jeg ha en rolig dag. Lade batteriene og hvile litt kjenner jeg. Det er i det minste perfekt vær for det.

 

 

4 kommentarer
    1. Hektiske dager hos deg.
      Regn er jeg sååå lei nå.. Man blir jo snart innesperret overalt..Og vanskelig å planlegge alt fra tur i skogen til en togtur.
      Nyt dagen med å slappe av litt nå.

    2. Har blitt rimelig våt i helgen jeg også, men det var greit. Og heldigvis gikk det bra med hjemturen fra Ringkollen-området og til Oslo. Ikke noen flom-problemer for oss 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg