Døde hunder, celleprøve av beveren og tanker om dødelighet.

Jeg er fremdeles på en 11. plass selv om antall klikk raser litt nedover.
To blogger har passert meg.  En på vei opp og en den andre veien.

Kona til raser nedover på lista. Hun har ikke kommet med noe nytt. Og selv om det er trist når ens firbente venn dør, så gir døde hunder ikke klikk til evig tid.

Doc og Dask raser oppover. Velfortjent!
Jeg mener, når du får meg til å trekke på smilebåndet over en beskrivelse av en tur til legen for full overhaling av beveren og celleprøve da skriver du bra!

Stine Skoli og Mat fra bunnen har ikke kommet med noe nytt. Vi hopper glatt over de.

Det går mot høst. Vibbedille deler oppskrift på pulsvanter. De var lekre.
I helgen skal Vibbedille styre instagramkontoen til en hobbybutikk. Jeg tror det stresser henne en del. Slapp av Vibbedille. Det der kommer du til å klare med glans. Finnes vel knapt mer kreativt menneske enn deg.

Monica Vederhus var sliten på en god måte i går. Sliten og fornøyd.
Litt sånn som meg.
For når jeg var ferdig på AMU på rådhuset, et digitalt møte med ledelsen på jobben, litt regning og planlegging før lønnsforhandlingene til neste uke og et digitalt møte med de andre tillitsvalgte for å planlegge de samme forhandlingene, ja da var jeg helt ferdig. Helt ferdig var jeg da jeg dro fra sykehuset rundt 21.30 i går kveld.
Jeg har sovet godt i natt.

Det var tirsdag i går. Det er som vi alle vet den dagen Martine Halvs tenker. Denne kjerringa tenker som kjent alle dager, mens Martine Halvs kun tenker på tirsdager.

Martine tenker på at hun faktisk har kjøpt ny leilighet. Sånt er jo så fort gjort å glemme mener jeg. En leilighet de ikke skal flytte inn i på en stund. De skal jo bo i USA den kommende ishockey sesongen. Foresten er ikke leiligheten ferdig før på slutten av 2022.

Jeg bor som dere vet helt greit i Drømmehuset. Ingen flytteplaner her.

Ja og så tenker Martine på at hun har rabattkoder å dele ut. På Cubus, truser og mascara.

Jeg har ingen rabattkoder å slenge rundt meg med. Men det burde jeg arbeide litt mer aktivt med å skaffe meg.

Martine tenker videre på venner som dropper deg, bare forsvinner stille ut av livet ditt. Om at det kanskje ikke er fordi de er kjipe, men at livet bare skjer.

Jeg tror Martine har rett i sine tanker. Jeg har levd et liv med mye jobbing til alle døgnets tider, mye verv, tre barn som skulle følges opp, hus og hjem, foreldre og svigerforeldre. Samvær med venner var i mange år det som sto nederst på prioriteringslista mi. Ikke fordi jeg ikke var glad i eller brydde meg om vennene mine, men rett og slett fordi jeg måtte få unna alt som opplevdes som plikter og ansvar før jeg kunne unne meg å ta meg tid til venner. Det var jo bare kos.

Heldigvis hadde jeg venner som forsto. Flere av de levde et like hektisk liv som meg.  Samtidig vet jeg at de som er mine virkelige venner alltid vil være der for meg hvis jeg virkelig trenger dem. Jeg er utrolig heldig med valg av venner.

Martine og kjæresten har vært sammen i 6 år. Gamle Gubben Grå og jeg i over 31. Nei vi er ikke så flinke til å markere årsdager for når vi ble sammen eller bryllupsdagen. Men Gamle Gubben Grå vartet opp med god middag da jeg kom hjem seint på kveld på bryllupsdagen vår i forrige uke.

Martine har vært i et spennende, og selvsagt hemmelig, møte. Et møte om noe hun har hatt lyst til lenge. Noe mer vil hun ikke si.

Jeg har også lyst til få med meg hva som skjedde på et hemmelig møte. Eller kanskje ikke hemmelig møte er rett ord. Jeg sikter mer til et lukket Formannskapsmøte som muligens pågår ennå. Møtet er lukket under en sak. Det gjelder en varsling som er til behandling i kommunen. Hemmelig fordi det angår enkeltmennesker i følge kommunen.  Jeg lurer mest på hvor mye et Varslingsutvalg mener de kan orientere om en varslingssak som er til behandling I utvalget. I går var varsling på generelt grunnlag tema i AMU, da kunne ikke jeg få svar på hvor vidt det i noen av de sakene varslingsutvalget hadde behandlet hvor de fant kritikkverdige forhold. Det kunne jeg ikke få svar på. Det var nok en statshemmelighet.

En annen problemstilling Martine tar opp er hvorfor det er billigere å klippe hår som sitter fast på et herrehode enn på et damehode.  Egentlig et utrolig godt spørsmål. Jeg har ikke svaret.

Spis og Spar deler oppskrifter på lavkarbo frokost og lunsj. Jeg spiste to skiver kneip med skinke til frokost og en baguet med kylling til lunsj. Nå skal jeg snart hjem å bake pizzasnurrer. Det får bli middag I dag. Kanskje blir det et matinnlegg av det.

Mamma på hjul fortalte i går om at mannen hennes ringer kommunen for å klage på at kommunen ikke har giddet å dra på post i butikk og hente klage på vedtak som ble sendt kommunen rekommandert. Vel, det fikk heldigvis i gang stresshormonene hos en kommunal saksbehandler…..

Da er det bare Kokkejævel igjen. Han er tilbake på toppen etter noen dagers velfortjent plasseringer litt lengre ned i hierarkiet. Mer gidder jeg ikke si om den karen.

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Takk for trua 😀
      Hobbybutikk, eg måtte smile litt hehe Jajo det er jo det, men min krumspring i helga går “på lufta” i norden og litt ned i Europa så egentlig er det nok bare sunt å være litt nervøs 😀 Er i gang nå m forberedelser og eg kjenner at hjernen begynner å roe seg 😀

      Vibbedille 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg