Drømmer Aud Marit om God Morgen Norge?

Jeg er på 21. plass på bloggtopplista i dag.  Vandret opp fra 28. eller 29. plass i går.  Noen mener jeg kan takke Kokkejævel langt der oppe på bloggtoppen for at jeg fikk 1.467 sidevisninger i går.  At min relativt greie plassering på bloggtopplista skyldes at Kokkejævel fremsnakket meg på bloggen sin en gang i september 2019. og skjelte meg ut i et innlegg i juni i år.
I følge den samme “noen”(leses Kokkejævel ) tar han æren for at Audmarit nå ligger på 2.plass på bloggtopplista og jeg vil anta at i han også mener at Annarasmussen og Martinehalvs egentlig kan takke han for 3.. og 4.. plassen.

Jeg unner Aud-Marit hver eneste av de 20.597 sidevisningene hun hadde i går.  Jeg vet ut fra hennes innlegg at hun virkelig hadde en topp dag i går, litt urealistisk, men helt topp.  Jeg synes det er utrolig moro at Kokkejævel sin framsnakking av bloggen hennes gjør at hun får en gøyal opplevelse Det eneste som irriterer meg er at hun ikke kom høyere opp på lista.  Jeg hadde syntes det hadde vært så utrolig kult om hun hadde ligget over Kokkejævel.
Jeg håper inderlig at de fleste av de som har klikket seg inn på bloggen hennes også har klikket seg inn på reklameinnleggene hennes slik at hun får litt økonomisk gevinst ut av moroa også.   Og jeg håper Kokkejævel har betalt Aud-Marit for at han stjal bildet hennes på innlegget sitt her om dagen og publiserte det på sin blogg uten å kreditere Aud-Marit. Lover og regler gjelder også for de på toppen av bloggmakta.

Men la oss glemme Aud-Marit litt.  For innlegget til Kokkejævel langt der oppe på bloggtopplista handler jo egentlig ikke om Aud-Marit.  Det handler om en rå og kynisk maktdemonstrasjon. Kokkejævel viser med framsnakkinga av bloggen til Aud-Marit og sin oppfordring til leserskaren sin  at han har påvirkningsmakt til å løfte nær sagt hvilken som helst blogg til himmels på bloggtoppen.  Jeg vet fra kommentarer både på min og kokkens blogg at det heldigvis ikke bare er jeg som får en vond følelse i mellomgulvet.  For er det egentlig så fint, eiegodt og edelt og bruke et annet menneske kynisk for å bevise sin egen storhet?

I dagens innlegg oppfordrer han leserne sine til å pepre fb siden til God Morgen Norge slik at Aud-Marit kanskje kan få være med på programmet.
Jeg ser konseptet klart for meg, Kokkejævel og Aud-Marit side om side i sofaen på God Morgen Norge.  Ja, for han må jo få være med på TV programmet, Kokkejævel og.,  Det er jo han hun kan takke for berømmelsen.  Det er jo hans fortjeneste.
Har noen spurt Aud-Marit om det er hennes drøm? Om hun faktisk ville synes det er ok å være på riksdekkende TV?

Jeg kan forstå at en kokk fra nord som snakker om mat og kokkelerer i studio er bra TV underholdning.  Det samme med at et par som Kokkejævel og Kjærest snakker om sorgen over å miste et barn.  Kanskje er underholdning feil ord, men bra TV på morgenen er det.
Hva mener Kokkejævel at Aud-Marit skal bidra med på TV?

Skal Aud- Marit bli ansiktet til alle de som sliter med smerter, helseutfordringer, ensomhet og dårlig økonomi?   Skal Aud. Marit være den som fronter en slik hverdag på landsdekkende TV,?  Ønsker hun det?   Og vil det på sikt gavne Aud-Marit sin situasjon, eller tvert i mot gjøre den enda verre?

Jeg liker bloggen til Audmarit og er innom den ofte.  Jeg hadde et bloggtreff med Aud-Marit og ble oppriktig glad i dama.  Jeg unner henne alt godt og ønsker hun skal få en hverdag som kanskje er litt mindre ensformig og forutsigbar.  Jeg skulle ønske hun fikk oppleve drømmen om å reise tilbake til Finnmark. (Kanskje den er lettere for Kokkejævel å oppfylle enn å gjøre henne til TV-stjerne)  Jeg håper og at hun kan få en bedret økonomisk situasjon.
Jeg ønsker henne alt godt..  Det handler ikke om det.

Jeg vet noe om hvor lett sårbare mennesker kan bli brukt som brikker i spillet til mennesker som søker makt og posisjoner.  Jeg vil ikke at Aud-Marit skal bli brukt eller misbrukt i et slikt spill.  Så fortsett å gå inn på bloggen hennes. Les om hverdagen hennes, få et innblikk i livet hennes.  Klikk på reklameinnleggene.  Hadde vært utrolig gøy å se henne over Kokkejævel på lista i morgen.  Men før vi starter en seerstorm for å få henne på God Morgen Norge, Paradise Hotell, eller Skavlan bør vi kanskje forsikre oss om at det er noe Aud-Marit virkelig vil og ønsker.

 

 

8 kommentarer
    1. Kunne ikke vært mer enig!
      Det er faktisk litt ubehagelig å se dette. Hva er EGENTLIG intensjonen bak, tenker jeg også. Det har vært stille i media om Kokkejævel ganske lenge nå. Er redd han bruker denne bloggeren til å promotere seg selv, kanskje for å booste eget boksalg. Ikke vet jeg. Men jeg synes det er ubehagelig.

    2. Unner Aud Marit alt godt, men det må være på hennes prinsipper. Har trykket på reklamen og ønsker og håper hun får nok penger så hun kan kjøpe seg nye briller.
      Får litt vondt i magen når jeg ser hvilken påvirkning topp bloggere har og noen bruker det nok kynisk for å fremme seg selv.
      Ha en toppers dag, her nord vil det bli litt sommer og det skal nytes 🙂

    3. Jeg på tv nei takk det har jeg ingen ønske om, liker ikke en gang å bli tatt bilde av uten at jeg veit det skjer. Så ingen god morgen Norge, liker best å se på ikke medvirke så det kan han glemme.

    4. Dette blir mer og mer usmakelig ettersom dagene går. Jeg fikk en hul følelse allerede da kokken proklamerte at han leste AudMarits blogg hver dag. Jeg tror ikke han gjør det. Jeg tror ikke han ønsket for henne at hun skulle skinne så fryktelig mye, kanskje bare litt, for å kaste glansen tilbake på sin store velgjører. Det skinner igjennom og er ganske kvalmt.

      Jeg unner virkelig dama disse 15 minutes of fame. Sikkert surrealistisk og fantastisk morsomt. Men hva så? Hva skjer etterpå? Hun trives nok best i den hverdagen hun lager.

      La henne trone på toppen en dag før normale tilstander gjenopprettes. Helt enig i at det hadde blitt et flott statement i denne saken.

    5. Oi, virke som du e sjalu på kokkejæveln?
      Syns du minner om ett nett troll. I og med at du hadde framsnakka Aud-Marit, så hadde æ litt forventninger til din blogg. Ble skuffa.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg