Endelig kan jeg kommentere toppbloggerne igjen!!!!

Bobler i glasset og stormende jubel.  Denne dagen har jeg ventet på lenge!  Endelig, endelig kan jeg kommentere toppbloggerne igjen!!!!  Endelig har det vært et skifte på toppen, og med stor tro på at Ida Wulff ikke er så nærtagende  som han som har innehatt topplasseringen nesten sammenhengende de siste åra veder jeg tilbake til mitt opprinnelige konsept.  Det gikk jo greit med både Sophie Elise og Isabell Raad, så da går det sikkert greit med Ida Wulff også.

Jeg angrer nesten umiddelbart etter at jeg har klikket meg inn på innlegget til Ida Wulff. For det er et reklameinnlegg for solkrem.
Jeg er overhode ikke flink til å bruke solkrem. Jeg er sånn blek typisk nordisk dame som blir lyserose og solbrent, flasser etter få dager, for så å bli like blek igjen.

Min unnskyldning? Jeg er ikke så veldig glad i å legge på stranda heller. Liker å bade. Men liker ikke å ligge på stranda og sole meg. Jeg liker godt å være ute. Gå langs et stille skogstjern, sette meg på en stein og se på fiskevak og nyte stillheten Ta et bad i tjernet. Men å ligge på et strandpledd på ei sandstrand i time etter time, niks. Ikke meg.

Men dette skulle handle om solkrem. Og solkrem trenger man i grunn like mye ved det stille skogsvannet som på sandstranda. Men jeg, jeg er ikke flink til å bruke det. Jeg må med skam meddele at jeg ikke har solkrem i huset akkurat nå. (Har kastet den gamle flaska som sto i badeskapet. Har hørt at de ikke holder mer enn en sesong.)

Ida kommer med gode råd om hvordan man smører seg riktig med solkrem. Jeg regner med at første bud blir å skaffe seg solkrem.? Godt da at Ida kan opplyse om at det er tre for to på alle Cliniderm-produkter på alle Boots apotek. Det er jo tross alt et reklameinnlegg.

Mange smører seg med solkrem om morgenen og legger igjen kremen hjemme når de drar til byen eller på stranda. Jeg tror ikke jeg hadde tenkt på å smøre meg med solkrem før jeg dro til byen, og hadde helt klart latt solkremen bli igjen hjemme.
På stranda er det litt annerledes. Da ville jeg tatt med meg solkremen (hvis jeg hadde hatt en solkrem, altså) men fremdeles er jeg usikker på om jeg hadde smurt meg før jeg gikk hjemmefra.

Så er det det å bruke nok solkrem. Der kan jeg vel og ha syndet.  Man smører seg raskt og effektivt. Mulig dekker man ikke alt, men det meste. Solkrem i ansiktet er jeg flink med i påskefjellet, men ellers…..

Det å holde seg unna sola når den steiker som verst er jeg flinkere til Jeg tåler ikke varmen så godt, og finner fort en plass i skyggen eller inne når sola er på sitt varmeste.  Lune sommerkvelder og tidlige sommermorgener derimot da er jeg gjerne ute.

Når Ida skal komme med sine favorittprodukter som  hun sier har en deilig konsistens, trekker raskt inn, ikke gjør henne klissete, lukter digg og fungerer godt med sminke/selvbruningskrem.
Siden jeg bare bruker solkrem på stranda og knapt nok det ville jeg aldri ha funnet på å bruke solkrem sammen med selvbruningskrem eller sminke. Hva smører du på først forresten, selvbruningskrem eller solkrem?

Ser av teksten at hun stort sett bruker sol-produkter med høy faktor. Solkrem og solspray med faktor 25.  Ansiktskrem med faktor 50. Solstift til ører og andre utsatte steder med faktor 50..
Da jeg var ung på åttitallet var det vel ingen som brukte noen høyere faktor enn maks 5…
Tidene forandrer seg.

Usikker på om jeg synes solkrem er så utrolig mer spennende enn Cola Zero som Bunnbloggeren skrev om i dag. Synes heller ikke det er så mye bedre skrevet.  Så hvorfor har den ene bloggeren godt over 150 ganger så mange daglige sidevisninger som den andre?

14 kommentarer
    1. Har hørt at det er smart å ta en tusj og merke solkremflasken med datoen du åpner den. Og hvis den lagres i en kjølig bod bør den holde, men samtidig er det veldig liten igjen i flasken vet jeg ikke om det er vits i…

    2. Jeg har en 300 ml stor flaske med solkrem (faktor 50+) i kjøleskapet. Er nok på tredje året nå, men ser ut til å fungere bra, ihvertfall om alternativet er å ikke smøre seg i det hele tatt. 😀 Ha en fortsatt fin dag! 🙂

    3. Gøy med et skifte i toppen, selv om det nok er kortvarig 🙂
      Solkrem MÅ man bruke, har ikke vært så flink til det før, og huden har mange solskader av den grunn. Jeg som alltid lå i sola hvis jeg kunne, har sluttet helt med det. Bruker faktor 30 på kroppen, og 50 i ansiktet, og holder meg mest i skyggen med en god bok.

    4. Man kan ikke holde seg på topp bestandig men det varer nok ikke lenge den plasseringen er jeg redd for. Solkrem hver gang jeg skal sole meg, her går det i faktor 50. Jeg blir brun av rust som det regner her..

    5. Du bør bruke solkrem hver dag du går ut på denne årstiden og det et jo også dagkrem med solfaktor i som er greit å bruke om man ikke ser glimt av sol. Jeg skulle gjerne lagt på en strand , helst 8 timer i strekk med kaldt å drikke og god bok og under en parasoll. På vei til Lofoten nå men har ikke så mye håp om å ligge under en parasoll 😀 men kose oss skal vi

    6. For hver gang man blir solbrent øker risikoen for å få hudkreft, så vil anbefale deg å smøre deg godt når du skal ut i sola.
      På Apotek1 får du 30% på all solpleie ved kjøp av 2, og 50% på all solpleie ved kjøp av 3 eller flere produkter. Da kan du kjøpe solkrem til ansikt, kropp og aftersun (gjelder alle solkremmerker) og betale mindre enn du gjør på boots’ tilbud 😉 Så

      Moralen er; ikke la deg lure av toppbloggernes reklame, det finnes som regel enda bedre tilbud der ute!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg