Det finnes bare en Coca-Cola….

Gamanorama er tilbake som Bunnblogger. Men jeg må langt nedover bloggen hans før jeg finner et innlegg jeg ikke har skrevet om før.  Værfast i Hammerfest er nevnt. Turen til Stovnertårnet  ble et helt eget innlegg.  Grilling ved Svartkulp førte til at jeg to turen til Grønntjern og Jeg gikk en tur på stien… noe som førte til gips, operasjon og rullator.  Innlegget hans om blåveis på Bygdøy har jeg også kommentert.  Så nå er det på tide å skrive et innlegg om Coca-Cola Zero

Jeg har vært Coca-Coliker siden jeg gikk på gymnaset. Det går rykter om at bilen min en periode måtte ha mer cola enn bensin. Og det har faktisk skjedd at folk har reagert med vantro når de har sett meg gående fra sykehuskantina uten en flaske Cola i hånda.  Det blir ikke feil å si at svært lenge va Coca-Cola en del av min identitet.
Det har endret seg etter at jeg fikk Diabetes, men et glass cola i helga er lov.
I dag er det fredag.

Gamanorama tester Cola Zero som visstnok skal ha fått ny smak. (Innlegget er fra april) kontra slik den smakte før.
For meg finnes det bare en Cola drikk som er verdt å drikke. Coca-Cola, og da snakker vi ikke om noe light-produkt!
Likevel kjenner jeg at jeg blir litt nysgjerrig på denne nye versjonen av Cola light.
Jeg mener, hadde jeg funnet et sukkerfritt alternativ som ikke smaker høgg, hadde det jo vært veldig greit.
(Litt usikker på hvem jeg forsøker å lure her for det er søtsmaken som får i gang produksjon av stoffer som gjør at blodsukkeret går til himmels) men men…

Gamanorama skriver at den nye Cola lighten virker som er mindre besk, og mindre kullsyre.
Det er den beske smaken som Aspatan eller ett eller annet kunstig søtningsstoff gir brusen som gjør at jeg ikke liker de sukkerfrie variantene av cola-drikkene. Hvis den er nedtonet kan det jo være et håp.

Nå gjenstår det bare å spørre Gamle Gubben Grå om han vil kjøpe Cola-light til meg.  Og det må gjøres på en skånsom måte. Fyren kan jo få hjerteflimmer av mindre enn at jeg plutselig skal endre Cola-merke.

 

6 kommentarer
    1. 🙂

      Jeg drikker Cola uten tilsatt sukker 🙂

      Har vært pepsomaxi-man i noen år— og ønsket ikke den avhengigheten lenger – klarte kutte ut.. og tar nå et glas cola uten sukker istedet – av og til 😀

    2. Var sånn for 8 år siden. Da kuttet jeg det ut, og her i sommer var jeg innom en butikk for å kjøpe meg vann. Men det var helt tomt da de holder på å utvide butikken, og tok en boks cola. Den ene som stod igjen. Det smakte pyton men jeg drakk det opp og det blir ikke å skje igjen. Foretrekker vann.

    3. Min umiddelbare reaksjon, er at mindre kullsyre ikke under noen omstendighet er av det gode. Mendre kullsyre = Brusen ebber fortere ut i en halvannenlitersflaske, -ergo; Mer brus vil utgjøre de siste, stein døde skvetter som dermed går i vasken..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg