Ennå er det langt til vår…..

Jeg ser folk skriver om årets første utepils. Andre deler bilder av hvor mye av snøen som har forsvunnet de siste ukene. Jeg ser bilder av bar mark og bare gater.

Og ja, snøen smelter også her på mine kanter.  Men det går sakte. Kanskje fordi vi får jevnlig påfyll.
Denne benken fotograferte jeg på dagens morgentur med hundene. Den står ved postkassestativet ved grendehuset vårt. Er nok en stund til noen tar seg en pust i bakken for å se på folkelivet der.
Nå er det muligens ikke så mye liv i grendehuset vårt heller, så det er kanskje like greit.

Dette er ikke ment som en klage over vinteren. Vi er fremdeles tidlig i februar. Det skal være vinter på denne tid av året. Jeg vil bare minne om at når man trasker rundt på bar asfalt, tar årets første utepils eller koser seg med kaffe i en skog hvor det er mer bar mark enn snø, send da noen tanker til ei kjerring som fremdeles befinner seg et sted med nok snø.
Og du, de tankene kan godt være varme. Kanskje de bidrar til å smelte litt av snøen også her.

4 kommentarer
    1. Jeg sender faktisk mange tanker oppover til deg! Godt når det er sånn det er her nå – men det går snart over til å bli som hos deg igjen! Både du og jeg er mer glad i barmark enn i vinter – sånn er det bare!

    2. Veldig varierende her også. Jeg blir bare litt glad over smeltinga, for da skjønner jeg at det kommer til å bli vår i år også 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg