Gjett om det var deilig….

Sola var i ferd med å gå ned bak åsen da vi kom opp til skogstjernet. Klokka hadde passert 20. Tjernet lå der og blinket og lokket. Jeg var snar til å kaste av meg klærne, badedrakta var alt på.

Snart vasset jeg forsiktig utover. Det gjaldt å trå forsiktig så jeg ikke skled på en stein, snublet i en rot eller satte foten fast i et gjørmehull. Eller gjørnehull, hele tjernet her oppe er et gjørmehull.

Etter noen famlende meter ble vannet heldigvis dypt nok til at jeg kunne legge på svøm.  Årets første bad var et faktum. Gjett om det var godt!

Man halter ikke når man svømmer. Man belaster ikke ankelen. Man bare svømmer av gårde med rolige bevegelser og nyter!

Nyter det blinkende vannet. Nyter sola som lager en vei av gull på overflaten av tjernet. Nyter skogen, stillheten og måka dom flyr høyt der oppe mot den blåe himmelen.

Dette har jeg lengtet etter. Dette har jeg drømt om. I kveld svømte jeg atter rundt i et stille skogstjern. Lykke!

8 kommentarer
    1. Tror så godt at det var deilig , selv om jeg aldri bader i vann, men heller sjø. Har enda ikke badet i år , men det kan jo være…

    2. Det hørtes helt herlig ut, – deilig med en avkjøling i denne varmen! ☀️ Jeg er ingen habil svømmer, og foretrekker en mer solid bunn enn de som finnes i skogstjern, så blir helst innsjø på meg. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg