Har jeg blitt sunn?

Følte meg sunn og sprek i dag. Jeg gikk jo over 5 km da jeg gikk formiddagstur med hundene, og det stoppet ikke der.
Etter en rask dusj og klesskifte dro jeg til byen. Jeg hadde en kaffe-avtale med Barndomsvenninnen.

Hun satt på kafeen sammen med faren sin da jeg kom, de hadde alt handlet. Så jeg gikk til disken for å handle jeg og. Jeg tenkte at mat var bedre enn kake, jeg hadde jo “trent”. Det var mye godt i disken, og da jeg studerte utvalget falt øynene på en boks med salat med ost og skinke. Det fikk jeg lyst på! Så da ble det salat på meg.
Barndomsvenninna himla med øynene jeg kom tilbake til bordet. Har du liksom blitt sunn og nå? spurte hun med en latter mens hun tok en ny skje med kake. Jeg begynte å forklare at jeg selvsagt ikke var blitt noen sunnhets-fantast, men siden jeg akkurat hadde gått en tur på 5 km så var jeg sulten…
Hun synte ikke jeg hørtes noe mindre sunn ut av at jeg påpekte at jeg hadde vært ute og gått en lang tur.

Vi fikk oss en god og lang skravlestund, og jeg drakk svart kaffe i stedet for kaffe-latte. Så kanskje det er noe med denne sunnhets-påstanden likevel….

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg