Hvor grusom går det an å bli?

Noen ganger tror jeg nesten ikke mine egne ører når jeg hører nyhetene. Slik var det for noen dager siden da jeg hørte at Israel har opprettet en falsk fabrikk i Ungarn for å produsere personsøkere til Hezbollah. Personsøkere som inneholdt en liten sprengladning slik at Israel kunne trykke på en knapp på tirsdag, og bang så eksploderte flere tusen personsøkere rundt i lommene til Hezbollahmedlemmer rundt omkring i Libanon. Over 3.000 personer ble skadet, og 12 stykker ble drept. Blant de drepte er ei 8 år gammel jente som var i nærheten av faren sin da personsøkeren hans eksploderte.

Dagen etter eksploderte walkie-talkiene og 20 til ble drept.

Hvor utspekulert, jævlig og rett og slett grusom går det an å bli? Jeg har hørt at i krig og kjærlighet er alt lov, men finnes det virkelig ingen moralske barrierer i hjernene til folk?

 

4 kommentarer

Siste innlegg