Kjerringas tanker om tomme tanker, arvtakere, munnbindånde og litt oppussing

Jeg er nede på en 22. plass.  De som kjenner denne kjerringa og bloggen hennes vet at det gjør meg lettere krakilsk på tastaturet.  Målet er jo toppen, men delmålet er å holde seg over plass 21.  Er man blant de 20 øverste dukker innlegget ditt opp i den feeden øverst, innlegget ditt blir liggende lenger på forsiden og du får automatisk flere sidevisninger.
Mitt dårlige humør over elendig bloggplassering må få utløp, og som vanlig lar jeg det gå ut over de som ligger på de fem første plassene på bloggtoppen.  Kall det gjerne misunnelse.

Kokkejævel roser arvtageren sin på Hoftepluss. Firmaet har hatt godt av at det kom inn en ny, ung frisk fyr som leder.
Og apropos arvtaker Kokkejævel.  For to år siden hadde jeg som mål å synes på bloggtopplista.  Altså være over plass nummer 101.  I januar2020 lå jeg stabilt rundt plass nummer 40 på lista.  Nå ligger jeg rundt plass nummer 20.  Enkel matematikk viser helt tydelig hvem som kommer til å ligge øverst på bloggtopplista i januar 22.
Kokkejævel gjør deg klar til å abdisere, kjerringa er på vei mot tronen!

Noen andre som kan abdisere er Isabell Raad.  Det innlegget hun nå ligger på andre plass med har vi ventet på i over en måned. Ikke rart det ikke er noe nytt i dag.  Og når hun da endelig kom med noe nytt er det bare tomme tanker. Helt tydelig at hun ikke har fått med seg at rosabloggernes tid for lengst er forbi.  Nå må det litt mer enn 11 tomme tanker til for å nå helt til topps.

Når vi nå er inne på Isabell Raad og tankene hennes, mine betraktninger om dem kan du lese i Ta ikke alkoholen fra oss….I kommentarfeltet til det innlegget dukket det opp to kommentarer som førte til noen kjerringtanker.  Det eneste Isabell Raad hadde å se frem til i disse begredelige tider var å få fiksa negler, bryn og hår.  Jeg mente at det måtte hun vente på en stund siden Oslo er stengt. Kun apotek, matbutikker, bensinstasjoner og vinmonopol er oppe.  Da hevdet Vibedille at de stedene var nok ikke stengt for Isabell Raad, og en annen mente at frisørene i Oslo ikke var stengt.  Det må jeg undersøke nærmere. Kom gjerne med opplysninger som letter undersøkelsene mine.

Doc og Dask på tredje plass skriver om munnbind-ånde.  Altså at munnbindet lar deg virkelig få nyte din egne dårlige ånde. Munnbind-ånde, det er jo også ett av de nyordene vihar fått det siste året.

På plass nummer fire og fem er det oppussing for alle penga.

Ida Wulff har endelig fått malt barnerommet.  De har brukt over 2.000 kroner på malingsprøver før de klarte å bestemme seg.  Eller de klarte ikke bestemme seg til tross for råd fra blogglesere, avstemning blant familie og venner. For selv om alle holdt med mannen hennes i fargevalg, så trakk hun gravidkortet og malte rommet i den fargen hun selv ønsket.

Stine Skoli og mannen har lekende lett listet en kilometer med polysteren-lister, forteller hun i et reklameinnlegg. Ja, selvsagt et reklame-innlegg for disse listene som gjør listing til en lek. Jeg er ikke sikker på om du narrer meg…

Så hva tar jeg med meg fra toppbloggerne i dag?
Det kommer et innlegg om min arvtaker.  I går overtok en ny person som tillitsvalgt for radiografene på Ringerike.
Jeg må finne ut om frisør- og neglesalonger  i Oslo er åpne for Isabell Raad og andre.
Og så må jeg forsøke å få til noen sponsorinntekter…

 

2 kommentarer
    1. Munnbindånde var et ord jeg ikke har vært borte i tidligere. Av alle nyord pandemien har gitt oss synes jeg covidiot er det beste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg