januar2020

Jeg har bladd litt tilbake i arkivet for å se hva jeg var opptarr med i januar 2020, altså for et år siden. Før korona overtok verden og hverdagen.

Jeg leser at Isabell Raad var i Dubai da og.  Hvor mange ganger i året er den dama i Dubai?

Isabell får og en skjennepreken av meg etter at hun bruker overskrifter og formuleringer som får leserne til å tenke på psykisk uhelse, når sannheten er at hun kjedet seg fordi vennene lever virkelige liv med jobb og studier og ikke er interessert i å leve det evige partylivet til Isabell.

Videre leser jeg om lange dager som tillitsvalgt, om møter i Drammen og turer på Fretex.  Jeg må innrømme at jeg savner den tiden. Det blir ikke det samme med møter på Skype.

Jeg var sliten i fjor, utrolig sliten. Noen av tekstene gjør det vondt å lese nå i ettertid. Sliten og sykemeldt og lei mye. Ikke minst helseminister Bent Høie. Jeg er like lei Høie i dag, men ser kanskje på han med litt mildere øyne. Og denne diabetes medisinene jeg begynte med i februar i fjor har virkelig gitt meg et nytt liv. Hvis noen kunne trylle en ny kropp til Kjerringa  i det minste et nytt skjelett hadde alt blitt bare velstand.

 

I januar i fjor var jeg opptatt av å redde Hønefoss skole fra nedleggelse.  Den kampen tapte vi.  Til uka kommer kampen til å stå om denne gamle, nedlagte skolen kan bli brukt i en TV serie. Jeg er redd vi taper den saken og.

Ellers så skrev jeg et av de mest leste blogginnlegg jeg har skrevet noen gang i januar i fjor. Det var innlegget Hva gjør alle folka…….

Jeg turte  fremdeles skrive om arbeidslivspolitikk daog delte til og med link til innlegget Bruk og kast av arbeidsfolk… Det er mye som har skjedd det siste året.

Når vi først er inne på norsk helsevesen og hvordan ting er organisert hadde jeg og et innlegg om beslutningsforum og hvem som bestemmer hvilke medisiner som skal brukes her i landet. Mitt innlegg var inspirert av ett av Aud Marit sine innlegg.

I januar I fjor var jeg endelig ferdig med å pusse opp den rosa gjestedoen.  Og ja, jeg vet at jeg har plaget dere masse med å snakke om den.  Men jeg elsker den den så! Det er det fineste rommet i hele Drømmehuset.  Og til nyttårshelgen utfordringer i fjor. Jeg ønsker meg fremdeles en dostol eller et Cindrella forbrenningstoalett.

At Frp trakk seg ut av regjeringen i januar i fjor gikk selvsagt ikke upåaktet hen hos ei kjerring som er så opptatt av politikk som meg. Lurer litt på om de pusta lettet ut når pandemien dukket opp et par måneder senere. Det er alltid lettere å være i opposisjon i krisetider enn å være den som må ta de vanskelige beslutningene.

Tidene forandrer seg. I januar i fjor oppsto et nytt ord her på Hønefoss. polskam. Uttrykket har sin bakgrunn i at vinmonopolet ble flyttet inn i byens kjøpesenter, og en av de som var i mot denne flyttingen begrunnet det med at han ikke ville gå gjennom kjøpesenteret  med ei handlevogn full av sprit og vin.  I dag står folk i lange polkøer på steder de ikke burde være uten å føle det minste snev av skam.

I januar i fjor lå bloggen min rundt plass 40, leser jeg. Det har da fått fremover. Nå ligger jeg rundt plass 20.  Hard jobbing har ført til resultater!

Jeg er fremdeles enig i at hvor høyt du er på bloggtoppen ikke nødvendigvis sier noe om hvor flink du er til å skrive. Drt sier mer om hvor flink du er til å mobilisere folk tilnå klikke seg inn på bloggen din.  Og skal du ha folk til å klikke seg inn, ja da er reklame for diverse legemidler tingen. Ikke sant, Kokkejævel?  Også i januar i fjor var vi opptatt av å oppføre oss i kommentarfeltet.

I desember i 2019 tjente jeg 4 kroner og 80 øre på bloggen. Det har endret seg. Nå tjener jeg vel i snitt 600 kroner i måneden på bloggen.

 

 

13 kommentarer
    1. Husker at du var veldig veldig sliten! Og jeg tenkte hele tida dør bør trygde deg litt! Men du fikk medisiner og et nytt liv en stund …Følte virkelig med deg! Men liker bloggen din bedre nå! Du byr mer på deg selv enn før synes jeg!

    2. Jeg fulgte ikke bloggen din i fjor, men nå gjør jeg det. Du skriver om mye rart, og er ganske så direkte. Det er fint 🥰 Jeg liker bloggen din!

    3. Liker måten du skriver på😃 Bra blogg.😊Kan ikke du ha reklame der du må reklamere for diverse? Eller hvorfor har du det ikke?

      1. Hvis du mener sånn reklame hvor du kan klikke på ting hadde jeg litt av det en periode. Det var det jeg tjente 4 kroner og 80 øre på i desember 2019.
        jeg synes i grunn det er uinteressant. Men jeg skulle gjerne hatt noen samarbeidsavtaler med firmaer jeg kan stå inne for og som liksom passer til konseptet Kjerringtanker. Jeg har som mål å få til det i løpet av 2021. Er det noen som har lyst til å samarbeide med meg er det bare å ta kontakt.

    4. Tenk alt vi ikke visste om i januar 2020. Det ble et rart år på mange måter. Håper det kan bli litt enklere utover i 2021, selv om det er harde tak for mange akkurat nå.

    5. Artig med et lite resymé, og jeg husker omtrent alt du har skrevet, jeg.
      Bra blogg, flink til å ordlegge deg og variert innhold.
      En blogg jeg ser frem til å lese hver eneste dag😊👍

    6. To skritt fram og ett tilbake. Kan det synes som. Men om du skal bruke plasseringen din på topplista som parameter har du jo gjort en fremragende innsats og store framskritt i året som er gått. Jeg foreslår at du bruker det! 😊 Det betyr at det er ikke helsa som definerer deg. Ikke jobb heller. Det er du og hvem du er som definerer deg!
      Så kan man jo lære litt av det som har skjedd, kanskje ikke gjøre de samme feilene om igjen. Det er nok av nye å gjøre…
      Jeg har bestemt meg for å blogge litt igjen jeg også. Uten at jeg har noen toppliste å hige mot. Jeg må bli oppdaget av de store kanalene først. 😜

      1. Nei jeg synes ikke det er ett skritt tilbake.
        Jeg mener selv at jeg har tatt grep. Roet ned. Og har det mye bedre med meg selv.
        Om jeg ønsker meg en travlere hverdag igjen, og det gjør jeg, så ønsker jeg meg en hverdag hvor jeg har kontroll, ikke mister oversikten eller blir hengende etter slik at jeg alltid har dårlig samvittighet for det jeg ikke har gjort.
        Har vært inne og lest på bloggen din. Du er en klok dame. Men det var jeg jo allerede klar over.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg