Litt tregt for det….

Slapp av. Tekoppen er ikke skiftet ut med kaffe-latte og jeg befinner meg ikke på noe serveringssted. Slike utskeielser en vanlig onsdag morgen kan ikke vi som lever på trygd, snylter på det offentlige, unne oss. Vi er jo “totalt missfostere” og bunnen i det norske samfunn,bunn…” som et anonymt stikke-dyr uten helt kontroll på ortografien skrev i en kommentar her om dagen.

Ute blant folk!?! Jeg er knapt våken, og burde vel strengt tatt byttet ut solbærteen med beksvart kaffe for å våkne skikkelig. Burde sikkert både gredd håret og skiftet ut kosegenseren med noe annet før jeg går ut døra og. Nei, jeg er helt klart ikke klar for å møte folk, ikke har jeg planer om det heller. Å strene ut døra, mener jeg.

Møte folk!?!  Akkurat nå føler jeg på nok prestasjonsangst for å skrive et blogginnlegg. Fingrene som vanligvis glir lekende lett over tastaturet jobber så sakte at PC’n allerede har foreslått å slå på “tregt tastatur” to ganger denne morgenen. Noe jeg selvsagt har blankt avvist med et bestemt tastetrykk begge gangene. Lett krenka over at PC’n antyder at jeg har litt tregt for det.
Det er jo ikke tastaturet som er utfordringen. Mer å klare å formulere selve teksten.

Over 2.700 sidevisninger og en tredje plass på bloggtoppen, det er jo helt vilt! Selvsagt gjør det meg glad. Alle vi som blogger ønsker jo å bli lest. Det er derfor vi blogger og ikke skriver dagbok.
Samtidig…

Når jeg får for mange sidevisninger, krabber litt høyere opp på lista så er det alltid noen som føler det truende.
Så lenge jeg har rundt 700 sidevisninger og befinner meg under plass ti på lista får jeg leve i fred. Krabber jeg litt lenger opp på lista og får litt flere sidevisninger er helvete løs.
Det er slik jeg føler det,  det kan sikkert noen kverulere om i kommentarfeltet, jeg tror ikke jeg kommer til å føle annerledes for det.

I dag kommer ikke til å komme med noen kjerringtanker til det siste innlegget til bloggeren som ligger på plassen over meg slik jeg pleier.
Mulig noen vil finne tekstlikheter. Det er stor fare for at jeg kommer til å bruke en del av de samme bokstavene, mulig og noen av de samme ordene. Det er bare fordi vi bruker samme metode. Vi skriver bokstaver til de danner ord og videre setninger for å få frem det vi har lyst til å formidle.

Ikke kommer jeg til å skrike opp om plagiat når noen skriver om å snekre pallesofa heller. Selv om vi her i Drømmehuset har hatt pallesofa ute på  terrassen siden 2010. Jeg er raus slik.

Nei, nå er det to hunder her som står med beina i kors og forlanger tur.
De bryr seg svært lite om at denne kjerringa ikke føler seg ferdig med morgenens blogginnlegg. Jeg tror egentlig de bryr seg katta om hele bloggen.
Så nå stikker jeg ut med hundene. Kjenner jeg meg selv rett komer det sikkert et nytt innlegg eller tre i løpet av dagen. Dere vet jeg er jo en av de mest produktive bloggerne her inne – ja, når jeg ikke har så tregt for det som i dag.

Vi blogges.

15 kommentarer
    1. Dagens beste innlegg! Kos deg på tur, og så håper jeg at sola skinner på din kant. Skal bare spise litt lunsj, og det gjør man hjemme. Så blir det tur ut i det nydelige været vi har nå. Flott plassering på deg i dag, og jeg skjønner at det blåser på toppene.

    2. Det som har vært interessant er om Blogg.no hadde en grei med tumbs up eller ned på både blogginnlegg og kommentarfeltet. Om vi ser bort i fra number one, Tom. Så er det I dag fra andre til fjerdeplass på lista.. Sånn ca 10 000 levende mennesker som har lest, altså, 200 peisfulle busser. 😉

      1. Ikke for å ødelegge den gode stemningen, men så er ikke antall sidevisninger det samme som antall lesere/levende mennesker. Trolig fyller du alene opp både en og to av disse stappfulle bussene. En IP-adresse kan maksimalt registreres på EN blogg 48 ganger pr døgn. Alle er nok ikke like ivrig som deg, men vil anta at det er mange av de samme folka som har klikka seg inn flere ganger de siste dagene.

        1. Gi deg nå da KokkeJævel. Ikke lev opp til den siste delen av bloggnavnet ditt, nå er det bare idioti og jævelskap ut av det, du har satt poenget ditt igjennom flere dager nå.

          1. Selv kommer jeg bare ikke forbi spm. om hva i himmelens navn som er opptakten til en slik viten.. Max 48 klikk i en blogg fra samme IP telles. – Jeg mener.. Har en klikket og telt opp, da el? Og hva i himmelens navn er poenget med en sådan viten!?? 😛 😀
            – Opptellingen de benytter på topplisten ble jo endret i sommer en gang. Før det, gikk det på rene sidevisninger, mens det nå kun er såkalte ‘unike sidevisninger’ som registreres for listeoppføring. Slik jeg forsto det iallefall, innebærer dette (bla.a) at en IP, -altså leser, kun teller for et klikk (ant. på et innlegg) pr. døgn, så.. 😉

            1. Det er riktig, har man klikket seg inn en gang på bloggen så er det gjort for det neste døgnet. MEN, om du gå ut å klikker deg inn på en direktelink til en annet innlegg av samme blogger blir det 2 klikk. SÅ hvis du kun klikker deg inn på bloggerens bilde her på lista 100 ganger blir det kun 1 klikk

    3. Kan ikke Kjerringa og Kokken holde fred med hverandre? Dere skriver godt begge to, men innimellom er dere utrolig barnslige!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg