Plutselig ble det litt julestemning

Mens jeg sitter i lenestolen foran peisen og koser meg med boka mi etter middag har Gamle Gubben Grå plutselig fått arbeidslyst.  Plutselig henger det til min store glede røde gardiner i alle stuevinduene og putene i tantesofaen har sannelig fått juletrekk. Ja til og med det runde bordet har fått juleduk

Det blir liksom jul nesten bare av å få opp de røde gardinene. Og nei, det er ikke hvert år de kommer opp allerede første helga i advent. Jeg blir glad, kjenner skuldrene slappe litt av.  Gamle Gubben Grå forstår at når han gjør slike ting fjerner det litt av stresset for meg.  Og ja, gardinene henger ikke rett. Noe må rettes på. Alt er ikke perfekt. Men det retter jeg på i morgen når han er på jobb.  Ikke noe er så irriterende som noen som retter på en jobb du akkurat har gjort.

Jeg krøller meg enda bedre sammen i lenestolen og fortsetter med å kose meg med boka.

8 kommentarer

Siste innlegg