RINGE eller RIKE

Gamle Gubben Grå og jeg satt i bilen. Vi skulle ut på tur med hundene. Gamle Gubben Grå kjørte og jeg satt å skrev meldinger med en danske som vil leie hytta vår i jula.  Plutselig fikk jeg en melding fra en jeg ikke kjenner så godt, han er en av de som sloss for å bevare Hønefoss skole.

Jeg trodde dere var redelige i Rødt – og så viser det seg at dere har antagelig har plassert en muldvarp i ett av de andre partiene. En som har som oppgave å ødelegge dette partiet innenfra.

Jeg ble litt satt ut.  Hva har skjedd nå?  Det skal ikke så mange feiltrinn til fra ett av Rødt sine medlemmer før vi raser nedover på målingene og ikke får det valg resultatet med to helst tre faste medlemmer i kommunestyret. Disse Hønefoss skole aktivistene heier på oss, Senterpartiet og SV som har et klart standpunkt for å bevare skolen. Å miste deres tillitt nå i innspurten før valget ville være katastrofalt.

Vedkommende hadde sendt med en lenke, og jeg trykket på den med hamrende hjerte.
Det var et nytt leserinnlegg fra Høyres ordførerkandidat som nettopp var blitt publisert på nettavisen til lokalavisa,  Dere husker kanskje at jeg for en stund siden fortalte om at han ikke likte lokalavisens valgomat?
Da skrev jeg et leserinnlegg med noen spørsmål om barnefattigdom som han tok opp. Hadde han endelig tatt seg bryet med å svare meg?

Der ble jeg skuffet. Ingen svar.
I stedet tok han for seg problemet med at Ringerike er en lavinntektskommune.  Gjennomsnittslønna i kommunen ligger på 85% av gjennomsnittslønna i Norge. Innbyggerne har dårligere kjøpekraft, noe som går utover handels- og service næringen i kommunen og gir økte sosiale forskjeller.  En kjent problematikk, men hvordan skal vi politikere ta tak i den utfordringen. Her har forskjellige politiske partier gjerne forskjellige løsninger.
Spent leste jeg for å se hva som var Høyres løsning på den utfordringen.

Dessverre ble jeg like klok.
Han kom ikke med en eneste løsning på utfordringen.  Det virket mest som han mente det var noe feil med befolkningen. Som om løsningen var å deportere de fattige og importere rike mennesker i stedet.

Den som sendte meg meldingen delte mitt syn.
Men kors på halsen Høyres Ordførerkandidat, som jeg i forkant av valgkampen er mitt tips på hvem som blir vår nye ordfører, er ikke en spion fra Rødt som har i oppgave å ødelegge Høyre innen fra.
Det kan bare virke sånn

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg