Rømme fra alt……

Jeg hadde en liten bønn før jeg sovnet i går, eller egentlig to. Jeg ble bare delvis bønnhørt. Den ene bønnen gikk på at jeg håpet beinet mitt ikke var så vondt når jeg våknet i dag. Den andre var at Bunnytrash skulle ligge under meg på bloggtopplista så jeg slapp å kommentere innlegget https://bunnytrash.blogg.no/jeg-er-ufin-og-urettferdig-ikke-sant-kjerringtanker.html

Vel, jeg ble som sagt delvis bønnhørt. Beinet er bedre. I det minste så lenge jeg er i ro.  Og Bunnytrash har kommet med et nytt innlegg jeg kan kommentere. Jeg kommenterer jo alltid det siste innlegget som står på bloggene foran meg når jeg sjekker de på morgnene. Noen ganger, når jeg ikke får fullført innlegget før langt på dag kan de mest produktive ha kommet med både ett og to innlegg innen det. Men jeg kommenterer altså det innlegget jeg leser om morgenen.

Det er 9 blogger over meg på lista. 4 av de, Stine Skoli, Ida Wulf, Mat fra bunnen og Kona til har ikke fornyet seg.  Kona til har likevel beholdt topplasseringen for andre dagen på rad. Imponerende. Lurer litt på hva Kokkejævel kommer til å varte opp med I dag for å gjenvinne tronen. Det bør være noe bedre enn gårsdagens innlegg for det førte ikke til mye tankevirksomhet eller refleksjon hos denne kjerringa.

Noe videre refleksjon førte heller ikke Quotes fra Bunnytrash til. Antakelig ser han på meg som en Bitch. Kunne ikke bry meg mindre.

Spis og Spar har kommet med sin ukesmeny.  Jeg får middagen servert her på treningsleiren. Fredag skal jeg spise middag på Klækken og søndag hos søsteren. Hva vi skal ha til middag på torsdag og lørdag gidder jeg ikke tenke på i dag.

Vibbedille har omskolert på hobbyrommet. Eller egentlig har hun vel bare kjøpt noen sinne skuffekomoder på IKEA og skrudd ned ei hylle.  De skuffekomodene er kjekke. Vi har noen sånne i Drømmehuset. Vel, det hobbyrommet har Vibbedille stor glede av. Hun har vel knapt vært utenfor døra på det rommet de siste tre månedene.

Da er det bare en blogg igjen. Mamma på hjul.

Vivian er inspirert av Prison break, og fantaserer om å rømme. Rømme langt fra Bergen kommune. Hvor er jeg usikker på om hun har noen ide om.  Antakelig bare bort, vekk, rømme fra alle problemer og utfordringer. Rømme til et sted hvor hun kan konsentrere seg om å leve og ikke bruke all tid og alle krefter på å sloss mot kommunen.  Jeg skulle gjerne hjulpet henne med den flukten.

Eller hvis hun hadde hatt så mye penger at hun kunne lønne assistentene sine selv.  Ikke behøvd å forholde seg til kommunen og deres firkantede byråkrati. Trillet inn på Rådhuset eller hvor nå kommuneadministrasjonen i Bergen holder til å si at hun ikke trenger bistandcfra dem lenger. Hun klarer seg selv. Og så snudd stolen og spinni ut av kontorene så røyken sto og vegg til veggteppene krøllet seg.

I stedet må hun sitte i uvisshet å vente på at Statsforvalteren har sett på klagen hennes. Tiden tikker. Assistentene hun er fornøyd med har firmaet sagt opp. Antakelig er de på leting etter ny jobb. Kanskje har de alt fått nye jobber de skal starte i om en drøy måned. Det å vente slik i uvisshet mens dagene renner av gårde…….  Jeg føler så med Vivian. Jeg forstår så inderlig hennes fantasier om å rømme.

Vel,på timeplanen min i dag står både styrketrening i apparat og kondistrening I spinningsal.  Her jeg sitter nå kan også jeg fantasere om flukt.

 

 

4 kommentarer
    1. Her er det mye å fordøye om ulike blogger. Fint at du ble delvis bønnhørt:)
      Konatil blogg er veldig interessant. Hun fikk øverste tronen to dager på rad:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg