Ukemenyer. Tenker ikke folk på annet enn mat?

Det går opp og ned her i livet.  Så og på bloggtopplista og ikke minst på gradestokken. Nå er det minus 9 ute. Minus 9 i slutten av mars??? Samtidig hører jeg meteorologen på radioen fortelle at vi kan få snø natt til onsdag. Det er ikke rart at folk spiller mytisk musikk for å gande eller lokke værgudene til å være på vår side.

Nå skal jeg slutte å sutre over været, det får jeg likevel ikke gjort noe med. Livet har jo, tross snø og vinter, gode øyeblikk å by på. Forrige uke blant annet, jeg nevner i fleng; Shopping tur med Datteren. Hadde ikke sett henne på en måned, så en time som sjåfør på shopping var kjærkomment. Skravlestunden med Barndomsvenninna likeså. Ja, og møte i Rødt, alltid koselig.
Alt dette var på mandag. Resten av uka hadde og noen gode øyeblikk. En lang tur ute i vårværet. Kaffe-latte på lørdag. Tid på tram, og en kakao-kopp på terrassen. Selv hverdager kan ha mange gode øyeblikk bare man begynner å tenke etter.

Burde sikkert og nevnt mat. For mat gir mange gode øyeblikk. I dag skal vi ha kylling-wok.

Etter som jeg klikker meg oppover bloggtopplista begynner jeg å tenke over når var jeg på en skikkelig fest sist?
Hvis vi ikke regner med barnebursdager, barnedåper og rolige familie-festligheter så blir det vel den natta jeg og et par venninner satt her og løste verdensproblemer i januar 2022. Eller tre kjerringer i femtiåra med litt for mye vin er muligens ikke akkurat “fest”. Jeg tenker litt til. Sommerfesten for de tillitsvalgte, avslutningen min. Det må telle som fest. Ikke at det var hæla i taket, tenna i tapeten, men likevel fest. Det er jo ikke så lenge siden. Juni i fjor.
De ville festene med fult av folk og masse alkohol er jeg i grunn ferdig med. Liker mer litt roligere former. Er helt klart blitt gammel på den fronten. Setter mer pris på en god samtale for eksempel rundt ei bålpanne enn høy musikk, dans og ville fester.

Klikker meg videre oppover lista og tenker at helt pensjonist er jeg ikke ennå. De ville festene lokker faktisk mer enn en tur på bingo…

Denne uka har jeg som mål og komme meg på minst en helst to ordentlige turer. Ikke bare traske runden her oppe når jeg skal lufte Charlie Chihuahua. Jeg har litt andre planer denne uka og, så det gjelder å ikke sette målene for høyt. Er blant annet et kommunestyremøte. Det krever litt forberedelser.

Har jeg nevnt at vi skal ha kylling-wok til middag? I går hadde vi rødbetsuppe.
Omtrent like interessant som det samme gamle innlegget om faux-pels. Hva gjør egentlig det eldgamle innlegget på en 4. plass? Eller jeg mener rødbetsuppa var hakket med interessant enn det innlegget. Den var i det minste nylaget…

Kanskje feil å sitte her å sutre over kuldegrader, snø og faux pels. Det finnes mennesker som har større utfordringer i livet enn det. Prøver å tenke positivt.

Det holder helt til jeg klikker meg inn på kokken på topp. Der venter nok en ukemeny, den tredje jeg har klikket meg inn på i dag. Det må da finnes noe annet å skrive om!

Vel, skal det være på den måten skal dere få se at også denne kjerringa kan fylle blogg.no med ukemenyer og blogginnlegg om mat.

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Et godt glass vin eller noe annet ved bålpanna mens samtalen flyter og latteren sitter løst er langt å foretrekke for min del også. Lag deg fine turer denne uka!
      Og jeg tenker selvfølgelig på mat. Og akkurat nå en del på lakris, faktisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg