Vepsestikk og dårlig vakthund

Du kan si mye om Charlie Chihuahua. Han viker ikke langt fra min side. Sitter jeg i kurvstolen på trammen, ligger han på et svart saueskinn ved siden av meg. Enten  på trammen eller som på bildet i kurvstolen til Gamle Gubben Grå.  Sitter jeg i kurvgyngestolen på terrassen, ligger han på et rosa saueskinn på terrassen eller på pallesofaen.  Må jeg på do er han selvsagt med, eller står og skraper klynkende på døra. Om natta deler vi seng og krangler om dobbeldyna.

I går lå jeg på sofaen i stua, og Charlie Chihuahua lå selvsagt sammen med meg på sofaen. Han hadde krøllet seg sammen i teppehaugen nederst i fotenden. Jeg har mye vondt i det høyre beinet. Det som har mer titan enn beinvev i området rundt kneet. Og klarer ikke å ha det i samme stilling for lenge av gangen. Når jeg så flytter på det for å skifte litt stilling føler jeg plutselig en brennende smerte ved ankelen.

Et vepsestikk!

Jeg mener, hvis Charlie Chihuahua skal være en ordentlig vakthund burde han sørge for at ingen veps stikker Matmor mindre enn 5 cm unna snuten hans.

7 kommentarer
    1. Den lille hunden kunne dø av vepsestikket..tenk om han fikk det i tunga? Nei, bedre å la den trygge, tøffe eieren ta støyten! 😎

      1. Han kunne ha bjeffet og knurret og skremt vekk vepsen. Hvis det kom en innbrudstyv hadde jeg ikke forventet at Carlie skulle drepe den..

        1. Som om vepsen hadde brydd seg om bjeffing og knurring…fra en chihuahua..
          Den hadde ikke en gang brydd seg om at du hadde brølt, så tøff er vepsen.
          Ene sommeren hadde vepsen laget seg vepsebol i den gamle søppeldunken som ikke er i bruk ( fra tiden før man skulle sortere). Jeg snek meg forsiktig rundt den dunken hele sommeren. De fikk lov å bo der, men da høsten var mot slutten, var jeg kjapp til å få bort det tomme bolet.

    2. Det var sikkert en sånn halvdød og treg veps, som har en tendens til å gjemme seg i sengetøy, og de lager ikke lyd. Ellers er jeg sikker på at han hadde vekket deg, hehe, – men bra ingen veps stakk han da! Sånt hovner opp og klør, – god bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg