10 ting jeg gjorde i går….

Jeg var ganske fornøyd med gårsdagens bloggdag.
For første gang siden jeg startet dette “prosjektet” fikk jeg et tresifret antall sidevisninger, og ja, jeg ser av statistikken at disse “innleggene” selger.

Det ble ingen plassering på bloggtoppen i dag heller. Men jeg nærmer meg.  I gå var jeg bare 59 sidevisninger unna.  Men så var det disse toppbloggerne da…
Isabel Raad , som har tronet på bloggtoppen de siste dagene viste frem lørdagsgodteriet sitt.  Det var både Cola, potetgull, sjokolade, nøtter og jordbær.  Ikke så ulikt det vi koste oss med heri heimen i går.  Bortsett fra jordbærene..  Men cola og potetgullselger ikke når alle har nyttårsforsett om å slanke seg og leve sunt.  Så hu dalte ned på en tredje plass. Dog 32.293  flere sidevisninger enn meg.  Men hun hadde og et annet innlegg i går.  Et innlegg om at hun natten mellom fredag og lørdag sjekket inn på et hotell på Aker Brygge fordi hun ” følte seg litt sliten og nesten litt nedstemt”-
Jeg er også sliten og om ikke akkurat nedstemt, så ganske så gretten… Kanskje jeg burde pakka en liten bag og sjekka inn på Grand her i Hønebyen?  Hotell i egen by. OK: jeg skjønner at man noen ganger har behov for en aldri så liten ferie – om så bare ei natt på hotell i egen by.  Men denne dama drar i følge egne utsagn, på ferie til Dubai i dag, så da hadde hun vel klart seg uten ferie ett par netter, selv om hun var litt nedstemt.

Vel, hotell og Cola holdt ikke til å beholde plassen på topp.  Hun raste ned på tredje plass.  Nå er det Martinehalvs som troner på toppen.  Hun har slått Raad med 17.693 sidevisninger(og meg med 49.986)   Så det er klart, det er denne dama jeg må lære av skal jeg trone helt der oppe på toppen, bli en influenser og få alle mine følgere til å stemme Rødt ved neste kommunevalg.
Så hva skriver så denne Martine om?  Hun hadde bare et innlegg i går, så jeg regner med at det er det som har fått frem det enorme antall sidevisninger.  Jo, hun har laget en liste over hva hun har gjort den dagen.
Det er bare en ting på lista som skiller seg ut fra det så og si alle gjør på en lørdag.  Hun har gitt bort tre gensere til ei dame som sitter og tigger.  Det var pent gjort. Slik står det respekt av. Men de andre tingene på list var soving, shopping, irritasjonsmomenter og krangel med kjæresten (tvang han til å vaske bilen)  Så nå publiserer jeg lista over hva jeg gjorde i går – og vips så skal dere se jeg er på bloggtoppen i morgen!  Bildet av skjelettet er bare med fordi jeg har funnet ut at det lønner seg å vise frem slanke kropper (men ikke kløfter) på blogg – og jeg har ingen slank kropp å vise frem  …

  • Jeg har plukket frem den sammenkrøllede “arbeidslista” fra pairavfallsdunken under vasken på kjøkkenet så jeg skulle være sikker på at jeg husket alt jeg gjorde i går, så her er den hele og fulle lista:

Jeg trakk klokka i gangen.
Vi har en sånn fin, bestefarsklokke hengende i gangen. Det er en bryllupsgave fra mine foreldre.  Ikke ante jeg at jeg ønsket meg et slikt veggur – og overraskelsen var stor da den dukket opp på gavebordet under bryllupet.  Men i løpet av de snart 25 årene vi har vært gift, har den fulgt oss trofast og er et viktig interiørobjekt i Drømmehuset.
Og for de som ikke vet det, slike bestefarsklokker må trekkes med jevne mellomrom for ikke å stoppe.

Jeg vaska hylla på badet, gulvet i gangen, stua og entreen, kjøkkenbenken og døra mellom entreen og gangen.

Jeg rydda nattbordet mitt, dytta smykker som har blitt liggende oppe på nattbordet i jula og tuba med Voltarol ned i skuffen, og kastet noen papirer som ble lagt der midlertidig da jeg tømte ei veske i jula.  Rydda også stolen i gangen. Den Yngste Sønn bruker som stumtjener, og oppe på fryseren som er et yndet sted for å sette fra seg ting og tang .  Jeg ryddet vekk klær som Gamle Gubben Grå fikk av Svigermor da vi var der i jula- arvegods etter Svigerfar

Jeg rensa dørmatta for hundehår.

Jeg lå på sofaen under pelspleddet og leste bok.
Har unnet meg Are Kalvøs “Hyttebok fra Helvete” og storkoser meg under pelspleddet.  Som Datteren sa; Are Kalvø er helt klart min form for humor.  Sov litt også, der under pelspleddet.

Jeg bar ut kompostsøpla.
Gamle Gubben Grå vant en kasse, 10 kg, med klementiner en stund før jul.  Nå måtte en god del av dem ut i kompostsøpla.

Jeg tente opp i peisen.

Jeg gikk en flott tur oppe ved  jernbanestasjonen med hundene.  Tok bilder av den flotte jernbanebrua.  Se øverst i innlegget.

Hva gjorde du, fine leser i går?

 

 

 

2 kommentarer
    1. Hehe… syns du rakk utrolig mye på en dag😊
      Her ble det bare soving til klokka halv 11. Så litt blogglesing. , en dusj, frokost , blogglesing igjen mens håret tørka. Så på jobb resten av dagen. Ikke hjemme igjen før klokka 22.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg