10 ting jeg vil gjøre i juni

Jeg er klar over at enkelte av dere har ventet i dagevis på dette innlegget. Hvilke planer har denne kjerringa for juni måned? Innlegget kommer jo med bakgrunn i et innlegg fra Stina med samme tittel

Bade og sole meg kommer jeg nok ikke til å gjøre så mye av i juni. Å ligge flatt ut og grille flesket har aldri vært min greie. Bade gjør jeg nok mer av. Helst i stille skogstjern. Tror kanskje det er litt kjølig enn så lenge. Isen gikk seint i år.

Trene kommer jeg nok heller ikke til å gjøre. Trening er liksom ikke meg. Har aldri vært det. Men turene blir lengre og flere etter at Kidd kom i hus

Strikke masse sommerplagg – Niks. Heller ikke det vil jeg benytte juni til. For det første fordi å strikke masse plagg i løpet av en måned er heller ikke helt meg. Jeg brukte vel ca tre måneder på ei stakkars lue.

Tror ikke jeg kommer til å strikke mange maskene, selv om det er kos å sitte på terrassen med et håndarbeid.

Oppleve masse – Her er Stina og jeg enige. Jeg vil og oppleve masse i Juni. Så langt har jeg vært på et kommunestyremøte, en bursdagsfeiring, et bloggtreff og et møte i Hovedutvalget. Ikke verst. Jeg mener vi skriver bare den 6. juni i dag.
Håper og å få tatt noen spontane turer litt rundt om kring. Hvor og hva har jeg ikke bestemt ennå. Men tro meg, det er aldri godt å vite hva denne kjerringa kan finne på.

Blogge mer – vil jeg ikke love. Livet er litt hektisk for tiden, og blogg har ikke første prioritet.
Men jeg koser meg med blogg, så det kommer vel innlegg fra meg relativt jevnlig.

Hage – Ja, jeg vil nok drive på med hagen. Forhåpentligvis dukker Kirkens Bymisjon opp slik at vi kan fp realisert drivhuset. I tillegg har jeg alltid noen prosjekter i hagen jeg må følge litt med på. Det jeg er mest spent på i år er alle solsikkene jeg har plantet ut. De blomstrer nok ikke i juni, men det er gøy å følge med på veksten.

Være masse sosial Det har jeg vært så langt i juni, og det er detingen grunn til å slutte med.
Men jeg drømmer vel heller om litt mer tid til å roe ned.

Kragerø, Stavern, osv – har jeg ingen umiddelbare planer om å besøke.

Dolle meg opp – har jeg heller ikke så mange planer om.
Jeg vil helst slenge på meg en enkel sommerkjole og leve livet. Ikke bruke timesvis på badet med å studere mitt eget speilbilde. Det finnes da langt morsommere ting å bruke en solfylt juni måned på.

Spise sunnere –  Jeg kan ikke love at jeg skal legge om kostholdet vesentlig. Men jeg spiser automatisk sunnere om sommeren. Spiser mer frukt og flere salater. Snauser bær og friske grønnsaker i stedet for ostepop og potetgull. Og drikker masse vann.  Disse tingene hører liksom sommeren til for meg.

Av de ti tingene Stina nevner at hun skal gjøre, er det bare to jeg liksom kan love at jeg skal gjøre. Oppleve mer og drive på i hagen.
Så da bør jeg vel komme opp med åtte ting til skal jeg levere i stil med overskriften.

Jeg skal jobbe, spise, sove, drive politikk, gå turer med hundene, sitte i kurvstolen på trammen, nyte livet og gå inn for å kose meg. Høres ikke det ut som en god plan?

 

11 kommentarer

Siste innlegg