Ja takk, begge deler.

Ja  takk Jeg vil gjerne ha flere pleiere, flere varme hender, inn i eldreomsorgen.

Jeg ønsker at våre eldre skal slippe å bruke bleie fordi det er mer tidsøkonomisk for omsorgtjenesten enn å ha nok hjelp til at de eldre kan bli fulgt på toalettet. Jeg ønsker at eldre som bor hjemme og får tilsyn skal føle det som en reell trygghet. At tilbudet gir dem den omsorgen de trenger, og ikke at  hjemesykepleien bare stikker innom for å sjekke om de fortsatt lever.  Jeg ønsker at de ansatte i helse og omsorgtjenesten skal ha slike arbeidsforhold at de selv føler at de gjør en god jobb av høy kvalitet og slipper å gå hjem fra jobb med dårlig samvittighet for alt de ikke rakk.  Jeg ønsker meg en helse og omsorgtjeneste hvor brukerne, passientene, står i føokus og ikke kun ha fokus på å få utført tjenestene rimligst mulig.

Ja tokk, Jeg vil gjerne ha skoler og barnehager med stor grad av voksentetthet.

Jeg ønsker meg en barnehage hvor man har personale med kompetanse til å aktivisere lille Preben som er høyt og lavt og alle steder på engang slik at han får utfordringer å bryne seg på, et sunnt utløp for all sin energi. Samtidig som engstelige, litt redde Sofie får den trygghet og så mange voksne rundt seg at hun blir trygg nok til å tørre å slippe seg it i leken med de andre barna. Noen til å se Julius, som har en dårlig dag og helst bare ønsker å sitte på fanget å bli lest for. Jeg ønsker meg en skole hvor hver enkelt elev blir sett og får undervisning på sitt nivå. En skole som har tid til å få alle med, samtidig som de flinkeste får utfordringer nok til at de sterkeste elevene har noe å strekke seg mot.

Ja takk. Jeg vil ta vare på kommunens eiendommer. Vedlikeholde skoler, sykehjem og andre kommunale byggninger slik at de ikke forfaller.

Jeg tror på jevnt vedlikehold i stedet for store skippertak eller totalrehabilitering og nybygg som eneste løsning. Ja takk, Jeg vil gjerne ha asfalt på veiene og sykkelstier uten store hull.

Men dette har vi ikke råd til sier Sentrumskammeratene. Da kommer vi oss ikke ut av Robæk i 2015. Vi må la de gamle ha det litt utryggt nå, lLa de barna som sliter mest på skolen slite noen år til  Ha barnehager med så lav bemanning at vi nesten men bare nesten bryter loven. Vi får tåle at skoler sykehjem og veier forfaller.

Når vi bare kommer ut av Robæk, når de som bor på sykehjemmene i dag er døde, når hjemmesykepleien har vært innom for siste gang fordi fru Gustavsen allerede har sovnet inn i godstolen med full bleie. Når Preben, Sofie og Julius ikke lengre er i barnehagen og når de elevene som sliter på skolen i dag for lengst har droppet ut av skolen. Ja, da, da skal alt bli bra.

Da skal vi bygge gangbroer over elva, En ny stor skole på sydsiden av byen som blir så fin og flott at ingen har sett dens like. Da skal vi bygge et nytt sykehjem og legge ned alt som er slitt og gammelt nå. Ikke grunn til å ta vare på det.  Da skal Ringerike bli et godt sted å være.

Helt til lånefesten og fornyingsiveren til Sentrumskammeratene på ny sender oss inn på Robæk lista på ny.

Vi i Solidaritetslista vil heller ha trygge og gode skoler nå. Ha gode tjenester til de som trenger tilbud fra den kommunale Helse og omsorgstjenesten nå- Og samtidig ha råd til å ta vare på de byggningene og veiene som kommunen har ansvar for. Dette kunne vi klare å gjennomføre, men vi ville da ikke komme ut av Robæk så raskt.

Ved å flytte fokuset fra penger til mennesker ville Ringerike bli et bedre sted å være allerede i dag.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg