Endelig reagerer ungdommen…

Jeg har lenge irritert meg over dagens ungdom og deres manglende politiske engasjement.  Det var noe annet da jeg var ung. Men palestinaskjerf og buttons løp vi rundt og demonstrerte mot det meste.  Med svarte skinnjakker, svarte sminkede øyne , plakater og kamprop møtte vi opp og demonstreerte mot strippebarer, toppløsbarer, pels, Carl I hagen, atomvåpen, landbruksoppgjøret og hva det nå var alt sammen.

Ja, ikke meg da. Jeg var kun med på en fredsmarsj og en demonstrasjon mot landbruksoppgjøret.  Men de ordentlige ungdommene Lillevolden og gjengen fra Blitz-miljøet.

Dagens ungdom er rosa-bloggere og vet vel knapt hvem som er utenriksminister, hva som er sosial dumping eller kvinneundertrykking, og ikke bryr de seg heller.  Uforstående for en engasjert person som meg som stort sett er optatt av det meste.

Men i dag hørte jeg om en demonstrasjon. Ungdommer fra store deler av østlandet har  reist til hovedstaden og demonstrert forran VG sine lokaler.

Så hva er det som har ført til dette ungdommelige engasjement. Dette ungdommelige opprør. Hva har fått dagens unge til endelig å komme på banen?  Jo, VGs musikkanmelder har gitt den nyeste plata til pop-idolet Justin Bieber terningkast:

Jeg har blitt gammel. Jeg forstår meg overhode ikke på ungdommen. Men liker ungdommelig engasjement.

 

2 kommentarer
    1. Fantastisk kommentar!!! Ler så jeg griner. Jeg hadde en button der det sto Hardrock mot Willoch. Nå er det “6er for Justin”. Jaja – engasjement er nå en gang engasjement. Verden var kanskje lettere forstå på 80 tallet?

    2. hornblower: Engasjement er engasjement og det er bra.
      Vet ikke om verden var lettere å forstå på 80 tallet, men vi hadde kanskje ikke den informasjonsflommen som dagens ungdom har?Lettere å sile ut de store sakene?
      “Hardrock mot Willoch ” den kunne jeg hatt, men likte vel ikke hard-rock heller… Men jeg var i nærheten den 1.mai som man kastet egg på Carl I Hagen i spikersuppa. (Sto og så på på trygg avstand – og frydet meg.)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg