Arbeidslyst kom treng degpå……..

Er sliten nå. Tappet for energi. Sliter med å inne motivasjonen til å lese gjennom styrepapirene før morgendagens styremøte enda en gang. Leste de før helga, men føler at en oppfrisking kunne være greit.  Er ikke de helt  store eller kontroverse sakene.  Men jeg liker å være godt forberedt.  Smake litt på ordene. Tolke hva de fine formuleringene har å si for oss som har vårt daglige arbeid i hvitt.  Hverdagsrasjonalisering – et ntt begrep som bare betyr at vi må løpe litt fortere. Jobbe litt lurere.. I går arbeidet jeg i hvitt. Da hadde jeg til slutt anvaret for tre laber – alene. Vi var ikke folk.  Lurer på hvem av vi tre som var på jobb som burde vært hverdagsrasjonalisert bort….  Noen ganger er det vanskelig å trenge gjennom glavalag med ledelse, og virkelig vise de som er med å bestemmer hvordan virkelighetens sykehushverdag er…

I morgen, når jeg er ferdig med styremøtet, venter en ny bunke dokumenter. Det er dokumentene til torsdagens kommunhestyremøte.  Der er det viktige saker. Saker som både engasjerer og provoserer en opposisjonspolitiker som meg.  Men jeg er fersk, og noen ønsker å sette meg på plass. Jeg må være godt forberedt skal jeg våge meg opp på talerstolen igjenn – og på talerstolen skal jeg.  Så i morgen kveld blir det en ny kveld med dokumenter…

Jeg er i feriemodus. Jeg vil ha ferie, fri, sol og late dager. Men fremdeles er det 7 uker igjenn til ferien begynner. Nesten to måneder. Det virker som utrolig lang tid…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg