Trenger 10.000 raske før torsdag….

Jeg liker utfordringer.
Og nå har jeg en ordentlig utfordring.  Hvordan tjene 10.000 raske før torsdag? 

Min vanlige måte er å skrive meg opp på lista over ledige vakter som henger på vaktrommet på jobben. Men det er uaktuelt denne gangen. For det første, sånn når skatten er trukket fra, så måtte jeg arbeidet 50 timer overtid for å få10.000. 50timer fra nå så er det torsdag, og 16 av de timene befinner jeg meg allerede på jobb.
Dessuten var den eneste ledige vakta på den lista dagvakta dagen etter julebordet da jeg sjekket i går ettermiddag. Det er 14 dager for sent, og ikke en vakt som frister. 
Det er forresten slutten av budsjettåret og overtidforbud på jobben. All overtid må godkjennes av leder ett par hakk over mitt nivå. Dårlige tider med andre ord.
Overtid er heller ikke veien til raske enger. Får de tidligst 12. i neste måned.

Jeg skal spare deg for å komme med det vanlige dumme forslaget vi damer får når vi snakker om raske penger.  At vi bare kan selge kroppen vår.  Jeg er ei diger dundre på over hundre kilo, som for lengst har passert 50 år. Markedsverdien er ikke spesiell høy med andre ord.

Men jeg har lagt ut for salg både kaffeservise etter Gamle Gubben Grås grandtante, og de lilla asjettene vi kjøpte første høsten som samboere en gang i forrige århundre. retro er jo inn….

Hittil har responsen vært lik 0. Og tror kanskje jeg må selge alle samlingene til skrotnissen Gamle Gubben Grå før jeg kommer opp i slike summer som jeg ønsker.
Kanskje jeg skulle selge hele Gamle Gubben Grå, men det virker litt drastisk det og…. Hm. Det var en ide… Noen som vet markedsverdien på en litt nærsynt gubbe i midten av 50 års alderen?

Det var jo bloggingen som skulle gjøre meg rik!
Hadde jeg vært toppblogger hadde sikkert 10.000vært lett match.  Jeg kunne bare skrevet noen ord om outfiten min eller hvilke hudpleieprodukter jeg bruker.  Kanskje stille opp til et intervju eller lignende.
Vel, jeg byr på meg selv, så blar du opp noen lapper, kan jeg røpe både skonummer hvor jeg har kjøpt den røde boblejakka mi eller hvilke hudpleieprodukter jeg har brukt i dag (den lista er i grunn veldig kort….) 
Ta i mot utfordringen, kjære sponsorer.  Jeg er ganske god til å skrive, ikke så verst til å fotografere når jeg anstrenger meg.  Gi en bunn-blogger litt kred. 
Du kommer ikke til å angre- og vips, så er jeg litt nærmere målet om 10.000 raske før torsdag

3 kommentarer
    1. Hehe…..
      Det er ikke så lett å skaffe penger kjapt. Forbrukslån neste, liksom. Eller kredittkortet. Men da må man holde tungen rett i munnen og ha styring.
      Markedsverdi på gamle gubber er vel som på gamle kjerringer. Min egen verdi er nok i minus nå ( eldre enn deg)
      Jeg legger ikke inn bud på verken gubben din eller serviset. Trives alene på mine gamle dager, og jeg har ryddet ut av kjøkkenskapene. Man trenger mindre skrot i alderdommen. 🙂

    2. :): Forbrukslån og kredittkort har den ulempen at de pengene også må betales tilbake, gjerne med renter… Så det er en dårlig ide med mindre jeg tror at jeg blir virkelig rik bunn-blogger om relativt kort tid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg