Søvnløs natt

Tankene har kvernet rundt i hodet mitt i hele natt, og har ikke gitt meg ro.  
Problem etter problem har strømmet på, og kommet på repeat i en ustoppelig strøm.  Jeg kniper øynene igjen.  Prøver å stoppe tankestrømmen som kommer strømmende. Jeg vil sove. Jeg må sove.
Tenke positive tanker. Tenke på noe positivt.  Men jeg finner ingen positive tanker.  Det er ikke noe positivt å tenke på.  Bare utfordringer, problemer. som tårner seg opp.  
Stirrer på de gule tallene på klokkeradioen som lyser i mot meg.  00.50  trekker dyna tettere rundt meg, kniper øynene igjen. sov nå.  02.50.  Hører på Gamle gubben Grå som puster rolig ved siden av meg, kommer med små snorkelyder. 04.20  tusler en tur på do.  06.30  krabber inn til Gamle Gubben Grå, han griper hånden min i søvne, klemmer den lett. Jeg lukker øynene og endelig kommer søvnen. En times god søvn før dagen starter.  

2 kommentarer
    1. Hørtes veldig likt ut som min natt…Natta blir lang og alt for stille, når man er søvnløs. Håper dagen din blir fin likevel og at natta som følger blir kortere og mer komfortabel.
      God helg.

    2. Dagsvermer.no: Ja, dagen blir nok bra – problemene virker ofte mindre da. Håper du og får en fin dag- og en god natts søvn

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg