Jobb og fornøyelser

I går måtte jeg til Drammen for en times møte ,og siden bilen min fremdeles står – og formen ikke er helt på topp, tilbød Gamle Gubben Grå å kjøre meg.  Så kunne vi finne på noe i Drammen etter møtet.  Jeg kunne selvsagt ikke si nei til et slikt tilbud. Privatsjåfør takker man da ikke nei til. 

Etter møtet dro vi over til Strømsø siden av elva.  Jeg ville vise Gubben hvor fint det har blitt i området som kalles Papirbredden.  Siden byutvikling er et yndet tema her oppe på Ringerike.  Hønefoss folk mener sjelden eller aldri de har noe å lære av “storebror” Drammen,  men jeg ønsket å vise Gubben et område jeg mener har blitt bra.  Litt kan vi vel lære.   Så vispiste lunsj på et bakeri, og vandret litt rundt ved Høgskolen, Union scene og Ypsilon.  Februar-sola skinte fra klar blå himmel, og selv om det til tider var is og glatt på deler av fortauene fikk vi en fin tur. Gamle Gubben Grå var enig med meg i at dette var et område hvor byutviklingen var vellykket og det både var moderne og friskt, samtidig som de gamle fabrikkbygningene var godt ivaretatt. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg