Kjøllefjord ble litt mindre fristende – kom plutselig på at jeg hater vinter

For i dag var en slik dag.  En slik dag som den dagen dette bildet ble tatt.
Selvsagt rakk ikke Yngste Sønn bussen så jeg måtte kjøre til Tyristrand før klokka 7. 
(I grunn godt det var før 7, for etter7 ble det virkelig trafikkaos der med søppelbil, lastebiler og busser som sperret veien..)
Selvsagt skulle jeg til Drammen i et møte klokka 9,så det var bare å fortsette fra Tyristrand til Nakkerud, Drolsum, ,Vikersund, Geithus, Åmodt, Hokksund og til Drammen. 
Mellom Åmodt og Hokksund måtte jeg stoppe på ei busslomme å rense vindusviskerne for isklumper. 
På vei inn til Drammen, mellom Solbergelva og Åssiden fikk jeg sleng på bilen under en forsiktig nedbremsing, og trengte begge kjørefeltene et stykke før jeg fikk kontroll over bilen.. Et øyeblikk der var jeg litt nærmere ensemitrailer enn det hjertet mitt helt hadde godt av…. Men det gikk bra. 

Etter en times møte – og en ekstra kaffekopp var det bare å sette kursen hjemover.  
Det var under hjemturen jeg kom til den erkjennelse at Kjøllefjord, omtrent så langt nord i Norge som det går an å komme ikke var den beste ideen.  Jeg hater jo i grunn vinter.

4 kommentarer
    1. Brrrr, jeg hater også vinter. Og jeg bor så langt sør du kan komme. Det er snø og is her også for tiden.
      Men her varer vinteren kort tid om gangen. Du kan si vi har 3-5 “vintre” i løpet av vinteren, hver på alt fra 1 dag til 1 uke. 🙂
      Det er fint i nord, men for kaldt.

    2. Søring: I dag er det klar blå februar-himmel, grantrær fulle av snø og – ikke minst – ferdigmåkte veier. Da er vinteren ikke så verst. Men jeg lengter mot vår – og her jeg sitter i en snøhaug med 1,5 meter snø over hele plenen misunner jeg dere i syd som bare har noen få vintre i lpet av vinteren. Kjøllefjord var en drøm om å starte litt på nytt. Men klimaet er nok ikke helt meg…

    3. Hehe … jeg har en svoger som akkurat har kjørt opp til Ifjord for å jobbe der i tre måneder! :O Der fins en campingplass og en Esso og thats’s it! Hver sin smak. 😉 Skulle gjerne hatt litt ordentlig vinter, men helst her jeg bor. Vi har jo bare slaps og isvann i gatene, og ikke kram, fin, hvit snø som da jeg var liten. Godt kjøreturen gikk bra. Ønsker deg en fin dag.

    4. Marit: takk. Denne dagen ser fin ut. Ingen nysnø Sol fra klar himmel – og snart venter en kaffeprat med ei barndomsvenninne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg