Alt om de siste dagene….

Må nok sette inn litt innsats, for nå om dagen ramler jeg t av bloggtopplista omtrent annenhver dag.  Slik blir man jo ikke toppblogger.  Sophie Elise derimot holder koken, og er fremdeles på toppen-  Hun skriver at hun elsker å lese blogger hvor folk deler snapshots fra hverdagen sin, så her kommer mine fra de siste dagene.

Jeg er nok ikke like flink som Sophie Elise og andre toppbloggere til å planlegge “spiseopplevelsene” , men akkurat dette lunsj-måltidet på tirsdag planla jeg  ganske godt.  Jeg snudde til og med på jordbærbitene så det ikke skulle synes at jeg hadde et sukkerstrø på dem. (Har jo blogget om at jeg har fått Diabetes.)  Vil ikke fremstå som ei kjerring som ikke tar vare på helsa mi liksom.  Og, ja. Det sukkerdrysset er også grunnen til at jordbærene står litt i bakgrunn på bildet.
Og ja, bildet ble delt på insta og fb allerede på tirsdag før jeg tok en eneste bit av maten.  Jeg har da lært litt.
Trammen hjemme hos oss er muligens ikke et typisk “influenser-sted”, men jammen har det blitt tatt en del bilder der og mange er delt på some, så kanskje jeg våkner en dag og finner Isabell Raad, Sophie Elise, og Sofiemk sittende på trammen…Da tror jeg Gamle Gubben Grå ville sperre øya opp, og kanskje få av seg silkepysjen før han gikk ut på trammen for å ta dagens første røyk. Kanskje han ville droppe arbeidsbuksa og flanellsskjorta og kle seg stilig i tillegg. I så fall, Sophie Elise og andre influensere, skal dere være hjertelig velkomne.

Jeg har spist mange gode måltid her i huset,  på trammen og terrassen.  Som regel er det Gamle Gubben Grå som har lagd dem.  Jeg nyter gjerne godt drikke til, med og uten alkohol. En god rødvin liker jeg godt, men jeg drikker ikke for å bli full. Et glass rødvin kan godt vare hele kvelden.

Og siden vi er inne på Gamle Gubben Grå. Han har ødelagt mangt et blogginnlegg for meg. Ja, han setter i gang å spise FØR jeg får fotografert maten fra alle vinkler og kanter. Dere aner ikke hvor mange bilder jeg bare har måttet slette fordi han har ødelagt hele måltidet ved å spise av maten før den er fotografert. Halvspiste middagstallerkener er liksom ikke insta-vennlige..

Gamle Gubben Grå, den mest irriterende mannen i verden, enkelte ganger. Men også noe av det snilleste som fins.  Og nå som jeg ikke helt er meg selv, er han en god støtte.  Det skal noe til å holde ut med denne kjerringa her i ti-år etter ti-år.

 

Den siste uka har jeg heklet på en kjøkkenklut.  Blir sikkert et innlegg om det når jeg blir ferdig med kluten. Eller hvis jeg blir ferdig med kluten….Har ganske mange halvferdige prosjekter liggende. men kjøkken kluter er i grunn et overkommelig prosjekt. Har strikket noen tidligere.  Det er ikke så farlig om de ikke blir helt feilfrie. Jeg skal jo bare vaske kjøkkenbenken med dem….

Sophie Elise har gått fra det ene kjente spisestedet i New York denne uka.
Jeg  har labba rundt med hundene her hjemme i nærområdet.  Blant annet nytt fruktblomstringen  i frukthagen ved Ringvold Gård på Norderhov. Har jo kjørt Yngste Sønn til Bottilrud før klokka 6 de to siste morgenene.

Sophie Elise opplevde noe så pinlig som at stroppen på kjolen røk da hun var ute og spiste. Der satt hun på et av New Yorks kjente spisesteder med bandasje på nesa og en kjole som nesten ramler ned, og i tillegg merket hun at de på nabobordet så på henne og hvisket om henne.
Jeg har gjort mye dumt i mitt liv.  Kan merkelig ikke huske noe fra den siste uka.  Men det gjelder å ikke ta seg selv så veldig høytidelig og ha evnen til å kunne  le av seg selv.

I motsetning til Sophie Elise har jeg ikke kjøpt noen nye bøker denne uka.  Og i motsetning til Sophie Elise vet jeg at det heter bokhandler og ikke bokbkutikker….
Jeg er glad i å lese, men gjør det alt for lite for tiden. Har det med å sovne med en gang jeg legger meg godt til rette med ei bok.
På bildet ser du alle de uleste bøkene jeg har som venter på meg.  Boka om 101-åringen har jeg drevet med siden januar…. I dag er det regnevær. Kanskje jeg skulle krølle meg sammen med ei bok. Må bare en tur på jobb å få godkjent en sommer-turnus.

Gamle Gubben Grå gleder seg til denne kjerringa forsvinner på jobb, for i dag er hun amper og grinete.
Første dag på jobb i hvitt på 4 måneder kostet mye energi.   Jeg er utrolig sliten i dag, og egentlig behov for bare å få være i fred. Blogge, lese, sove… bare slappe av.
Samtidig er jeg slik skrudd sammen at jeg får dårlig samvittighet hvis jeg bare later meg. Skal alltid gjøre noe, jobbe, være i aktivitet.  Ikke være lat. Har noe med oppdragelse og bakgrunn å gjøre, som er vanskelig for andre å forstå.

Ha en fin Kristi-himmel-sprett

 

 

 

3 kommentarer
    1. Her nytes himmelspretten uten noe dårlig samvittighet. Jeg har vært på kafe med Karidansen, og nå er det sofaen som gjelder 😀 Ja, som influencer har du nok lært deg en del triks. Skjønner du har blitt mat og insta-vennlig 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg