Avtalen med NRK….

Avtalen med NRK er ikke i boks.  For å være ærlig jar vi ikke en gang begynt forhandlingene – eller hatt en eneste samtale.  Ikke er jeg blant finalistene til Vixen heller…  Nei, det er Kokkejævel helt der oppe på bloggtoppen som opplever slike ting.  Jeg, jeg har ramla under 50 streken. Nummer 53…  Nederlaget er et faktum.. (Selv om 847sidevisninger gjør meg både stolt og glad.)

Kokkejævel skal kokkelere på TV på Samefolkets dag 6. februar.  Lage samisk inspirert mat.
NRK, det kan hende det hadde vært mer underholdende å se meg forsøke å lage samisk mat. Langt mer underholdende, men kanskje ikke så inspirerende. Det er kanskje bedre jeg heller bruker dagen til noe jeg kan, skjelle ut ledelsen for eksempel.  Det er jo torsdag og tillitsvalgtsdag den 6. februar.  Dessuten er det årets første kommunestyremøte den dagen.  Nei, jeg har helt klart ikke tid til å stå oppe i Tromsø og lage mat.
Det er sikkert det NRK har forstått.  Det er derfor de har spurt Kokkejævel og ikke meg.

Kokkejævel var på lokalradioen i Alta i går og snakka om Vixen-nominasjonene.
Ikke en gang lokalradioen har vist interesse for meg og bloggen min.  Har vi forresten fremdeles en lokalradio på Ringerike?  Tror ikke det.  Ikke rart de ikke har kontaktet meg.  Lokalavisen kan fort komme til å skrive om meg etter kommunestyremøte den 6.februar.  De gjør ofte det. Sist hadde jeg visstnok holdt en “Tordentale” bare fordi jeg ba gruppelederen i Frp skamme seg over å ikke ønske å ta i mot like mange flyktninger som oss andre.

Videre skriver Kokkejævel om en fantastisk møljemiddag de hadde i går.
Vi hadde mikromat. De vet Fjordland… Raskt, effektivt og var på salg grunnet datostempling.  Best før… Vi er mange som er “Best før…”

Kjærest, Kokkejævel sin fantastiske samboer er i full gang med å lage julegaver.  Julen 2020 er bare noen få måneder unna. Jeg har og fiksa den første gaven som skal ligge under treet i desember.  Men skal ikke påstå at den er hjemmelaget….

Kokkesnobben smisker for å få oss til å stemme på han som Folkets Favoritt på Vixen.
Jeg liker kokken, og unner han en pris på Vixen, men ikke Folkets Favoritt.   For den prisen mener jeg min favorittblogger fortjener.  Vivian Brosvik, Mamma på hjul
Høres kanskje litt pompøst ut. Folket er meg liksom.  Men jeg er i det minste en av folket.  Og Vivian fortjener hver stemme. Fortjener å bli Folkets favoritt. For maken til dame, maken til blogg.

Nå kaller dagen. Det blir en tur til Drammen på dagen. I kveld blir det fest. Ha en fin dag, og følg bloggen min.

4 kommentarer
    1. Du uttrykker deg veldig bra. Jeg er enig i ditt valg av folkets favoritt. Jeg stemmer på Mamma på hjul, finnes ingen over og ingen ved siden av henne. Er full av beundring. (og jeg bor i samme by som kokkejævel) 😀

    2. Neste år blir det Vixen på deg, Brit.
      Det hadde vært kult å se Kjerringtanker der, Årets Gullpenn, eller hva det nå heter.

      Mammapaahjul er en klar favoritt for meg også. Håper det går veien for henne. Jeg har ikke linket til Vixen og henne på bloggen min, tenker liksom ikke at jeg kan påvirke noen, men jeg har da vitterlig noen lesere, så kanskje jeg kan hjelpe henne på vei, jeg også?
      Skader ikke å fremme henne, ihvertfall.

      Ha en fin dag! Og fest i kveld? Har du bursdag?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg