Bakepulver og sitron under badekaret…

Hadde litt fri på formiddagen, og i disse førjulstider gjelder der å utnytte slike timer godt.

Så jeg tok med meg langkosten og vaskebøtta og gikk målbevisst inn på badet. Tak og vegger ble vasket. Nips, jada man har nips på badet, såpefat, tannglass, speil, pynt og fjas, vasken osv alt ble vasket og polert etter alle kunstens regler.  Tilslutt var der “bare” badegulvet igjen. Fuger skulle skrubbe, alt må skinne til jul må vite.

Men hvordan komme til under steamdusj/badekaret?  Jeg tror det må gå an å få løsnet fordekslet slik at man kan få vasket under. Jeg spurte Gamle Gubben Grå om hjelp til det for et par uker siden. Ja, der skulle han fikse lett sa han og gikk plystrende inn på badet.  Litt senere hørte jeg de velkjente banneglosene. Og en stund senere kom Gubben ut fra badet og så at å fjerne den plata kunne jeg bare glemme…

Vel. Jeg har IKKE glemt det. Men heller ikke funnet ut om problemet er udugelig gubbe eller udugelige håndverkere som monterte badet. Vel, jeg vet at det var mye udugelighet på håndverksiden på det badet, men ….

Jeg forsøkte å få lurt filla under og få vasket. Jeg fikk til litt, men ble ikke fornøyd med resultatet. Så kom jeg til å tenke på Datteren.  Datteren som er som en skinnende hvit tornado, et gen hun helt klart ikke har fra meg. Datteren som kan alle husmortriksa og alltid gnåler om sitronsaft og bakepulver.  Kunne sitronsaft og bakepulver være løsningen her og? Ville det løsne skitten så jeg kunne få vasket det vekk uten å ha tyngde nok til å gnikke på flekkene?

Inn på kjøkkenet. Tok med bakepulver og sitronsaft inn på badet. Begynte forsiktig i hjørnet mellom steamdusj og vegg. 2 cm glippe, umulig å få håndainn for å gni. Men å kaste litt bakepulver, sprute på litt sitronsaft og så ta fille på langkosten og vaske det vekk funka. HURRA!!!

Tok hele kanten under steamdusjen og tilsvarende sprekk på motsatt side. Det ble bra – eller bedre. Men skulle fremdeles vært under der med vaskefilla…

Kanskje jeg skal spørre Yngste Sønn om hjelp? Han er jo håndverker…

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg