Dagen før dagen før dagen.

Denne dagen forsvant i likhet med svært mange dager i Desember alt for raskt. Selv om det nå i skrivende stund bare er 42 timer til jula ringes inn nekter jeg å begynne å stresse.

Eller det er vel ikke helt sant. For jeg var stressa i kveld. Stressa og sliten og med lavt blodsukker. Ingen god kombinasjon, og Gamle Gubben Grå fikk så øra flagra og hatten passet. Sliten, stressa og sulten kjerring er en dårlig kombinasjon.

Jeg har vært på jobb I dag. Litt slitsomt. Vi har flyttet i i nye lokaler med de utfordringer det gir. Vel, innen den første timen var det meste på plass og de fleste pc,ne oppe å gå. Min og, merkelig nok. Merkelig fordi jeg koblet opp det meste selv.

Skal ikke si at arbeidsdagen var direkte slitsom, men det er hele tiden nye oppgaver å lære og så ta hånd om. Og det krever litt energi frem til arbeidsoppgaven blir rutine. I dag skulle jeg ringe de som etter planen hadde siste dag i isolasjon, sjekke hvordan det sto til og avgjøre om de kunne komme ut av isolasjon i morgen. Samtaler med mennesker som har sittet i isolasjon er samtaler med mennesker som akkurat har gått gjennom noe de vil huske resten av livet.  De fleste har hatt et lett forløp, men mange har vært syke i varierende grad, og mange sitter med spørsmål en skal svare ut etter beste evne. Arbeidsoppgaver jeg trives med, som utfordrer meg på en god måte, men som og krevet at jeg er 100 prosent til stede og lydhør også for det som ikke blir sagt.

Ved lunsj tid dukket lokalavisa opp.  Jeg syns det er bilde av meg I den avisa ofte nok som det er  så jeg forsøkte å gjemme meg unna så godt jeg klarte uten at det hjalp stort.

Etter jobben dro jeg rett hjem.  I kveld skulle jeg få unna så mye!

Kom hjem til tomt hus. Så bra! Da skal jeg virkelig svinge meg!

Hadde knapt kommet inn døra før Yngste Sønn ringte. Kunne jeg hente han på Tyristrand?  Klart det! Hva gjør man ikke for sine barn?

Nærmere en time senerrvar jeg hjemme igjen for andre gang. Da ringte Datteren. Og det går forh e  time når Datteren ringer og er i skravlehumør. Jeg har vokst opp  en tid da telefoner satt fast i veggen, og et aldri blitt flink til å multitaske mens jeg prater i telefo. Så da ble det ikke gjort noe den timen heller.

Så var det Charlie som krevde min oppmerksomhet. Han ville ut på tur.  Selvsagt var også det min oppgave i dag.  Jeg skulle lufte Charlie mens Gsmle Gubben Grå laget middag.

Det med middagslaging burde være en overkommelig oppgave. Jeg hadde observert tre stk. Fjordland på kjøkkenbenken.  Likevel drøyde det med middagen. Gubben har noen ganger helt andre prioriteringer enn meg. Vel vaskefilla for rundt mens kjerringa brølte som en sulten tiger helt til maten kom på bordet.

Og når maten var fortært og kjerringa ble mett forsvant liksom siste rest av energi. Klokka hadde passert 20. Det har vært en lang dag. Jeg våkna en god stund før klokka fem. Så jeg krølle meg sammen under pleddet på sofaen og sovna.

Det er fremdeles 41 timer igjen til jula ringes inn, 39 timer til Svigermor kommer og det meste bør være fiksa og ferdig. Jeg kommer nok i havn i år og.

 

 

3 kommentarer
    1. God morgen…Håper du er full av energi og frisk og rask og får unna masse til svigermor kommer!
      Mat må man ha og hvis ikke går blodsukkeret helt i bånn!

      1. God morgen. Frokost er spist og jeg har laget en plan. Dette skal bli en Lill Julaften helt fri for stress – håper jeg. Lag deg en fin dag, du får vel sønnene dine hjem snart

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg