Den lykke du søker bak blånede fjell…

Jeg er glad i å reise rundt og oppleve nye steder, men jeg er såpass trygghetssøkende at jeg trenger et hjem som holder seg i ro. Et sted å lande når jeg har vært ute og sett meg rundt. Du vet litt sånn borte bra men hjemme best.
Det har derfor vært fascinerende å følge med på bloggen Zoeticworld det siste året. Hun forlot tryggheten det er i å ha et fast hjem og tok landeveien fatt. Det har ikke bare vært enkelt. Nå har hun besluttet å slå rot for en stund. Leie seg leilighet og slutte å bo i et hjem på hjul. Jeg tror det er et klokt valg. Jeg tror livet på hjul har bydd på mer utfordringer enn kos de siste månedene. Tror hun trenger å hvile ut uten at det dukker opp nye utfordringer rundt neste sving.
Så håper jeg hun tar seg mange små og store kjøreturer i løpet av sommeren. Tror hun ikke klarer holde seg helt i ro for lenge.

Hvor er det vakrest i landet her? spør Strikkekjerring inne på sin blogg. Vi kjerringer undres jo over så mangt. Jeg tror svaret på det er der du selv føler deg hjemme. Det er mange utrolig flotte steder i Norge. Men lite kan måle seg med den roen jeg føler når jeg detter ned i kurvstolen på trammen. Utsikten er kanskje ikke den beste, og stolen har sett sine bedre dager, men her i Drømmehuset er det jeg hører til. For meg det vakreste stedet i Norge, ja i hele verden.

Ishockey forstår jeg meg fremdeles ikke på. Men jeg skjønner såpass at hvem som vinner serier der ar mye mer med penger å gjøre enn med sportslige prestasjoner.

Ikke lengter jeg til Kreta heller. Det finnes ikke noe bedre sted enn Norge nå som våren kommer. Tretti cm nysnø forrige dagen får meg ikke til å endre på det synet. I det minste så lenge jeg kan holde meg hjemme når snøen laver ned og i det minste ikke er ute og kjører på sommerdekk.

Livet i drømmehuset med stekte pølser og potetstappe til middag slik som vi skal ha i dag eller blomkålsuppe, slik vi hadde i går. Finnes det noe bedre?

Selv om jeg er utrolig glad i å bruke fritiden min hjemme i Drømmehuset betyr ikke det at jeg er verken introvert eller folkesky. Jeg ber gjerne folk hjem til meg, og jeg sier sjelden nei til en skravlestund med kaffe-latte enten på kafé eller hjemme hos venner. Jeg er utrolig glad i å skravle  Det handler vel mer at når jeg har kjøpt dette store huset så har jeg lyst til å bruke det til mer enn å sove i.

Jeg trives også godt ute på tur. Men jeg trenger ikke gå de lengste turene eller dra til de største utfartsstedene. Prekestolen og Galdhøpiggen er sikkert flott, men det er ikke så verst å traske Elvelangs eller på Eggemoen rett her borte heller. Det kan gi meg nok spenning i hverdagen. Ja, uten at Elvelangs er så ekstremt spennende. Har vel aldri hatt behov for å kjenne adrenalinet pumpe så veldig.

Neste toppblogger jeg skal kommentere er Stina og hennes innlegg 10 matretter for en sunnere livsstil. Det synes jeg fortjener et eget innlegg. Så det kommer senere i dag. Så følg med på denne bloggen. Dette vil du ikke gå glipp av!

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Det finnes mange vakre plasser her i Norge, men hjemme er helt klart best. Er så heldig at jeg har havet, fjellene og skogen i nærheten. Borte i fra støy, og byen vantrives jeg i. Bloggen din vil jeg ikke gå glipp av.

    2. Jeg også elsker å holde meg hjemme – derfor jeg velger å ta hjemmet med meg så jeg er hjemme hele tiden, hihi 😉 Nei seriøst, borte bra – hjemme best. Og tusen takk for koselig omtale i bloggen din 😊

      1. Bare hyggelig. Og noen ganger ønsker jeg å bare kjøre av sted uten mål og mening. Drømmen er å loffe rundt i Europa i en bobil i et par, tre måneder – eller til jeg føler behov for å vende snuten hjemover.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg