Det er en skandale!

Her sitter jeg og skriver om fylkeskommunale budsjett, og hva skjer? Jeg havner helt nede på en 17. plass!!! Det er skandaløst!

Jeg kikker gjennom de 16(!) bloggerne over meg på lista for å finne ut hva jeg burde skrive om. Svaret gir seg raskt. Jeg burde skrevet om jul! Om julepynt, adventskalendere og julegaver.  Hele 4 av toppbloggerne over meg brukte 5 november til å skrive om jul! Folkens, det er 49 dager igjen til jul! 49 dager! Omtrent like lenge som lærerne har sommerferie! Men jul er altså det vi skal fylle blogg med i de 49 dagene som er igjen før julehøytiden starter! Og så, når vi kommer til andre juledag ja da kommer bloggerne til å haste etter å være den første til å kaste ut jula. Lei av nisser og marsipan lenge før det blir romjul, og det er vel knapt noen som lar jula vare til 13. dag eller 30. dag slik gammel skikk tilsier. Nei livet skal leves på forskudd!

Jeg kommer og til å skrive om jul. Har allerede to innlegg mer eller mindre klare. De kommer til å bli postet i desember, i adventstiden.

Like mange som skriver om jul i starten av november skriver om mat. Det var ikke overraskende. Burde selvsagt løpt rundt her på hotellet og fotografert så vel lunsjbuffet som middag. Men gjorde ikke det. Gidder liksom ikke sitte å fotografere maten min sammen med de andre politikern

Vi har bloggere som vandrer ut i regnvær, selv om man vet en blir våt. Det tørker når sola kommer, eller en kan skifte når en kommer inn igjen.  Andre bloggere kan ikke gå ut for å ta bilder en solskinnsdag uten å vise oss det nyeste innen tre lag med turbekledning.  Forskjellene blir noen ganger litt vel synlige. Hadde jeg vært Bergans vet jeg hvem jeg ville ha valgt til å promotere turtøy. Det ville vært en som trenger det, fordi man ferdes ute i alt slags vær. Ikke en som er mest opptatt av det visuelle.

Et annet triks jeg kunne ha benyttet for å rase oppover lista igjen er å mane frem noe trist fra eget liv. Skildret med dramatiske virkemidler hvor sliten jeg er eller hvor mye det gråe været virkelig kryper inn i leddene mine og får de til å verke som besatt. En aldri så liten ny skade hadde gjort seg.  Bruke ord som orker ikke mer og formelig mer enn antyde at her trengs sterke virkemidler til for å få livet i balanse. Men jeg mener at det trikset for å få klikk vel snart er oppbrukt?

En siste ting fra toppbloggerne jeg vil påpeke før jeg vandrer ned til hotellfrokost er at noen ganger kan det være kjekt å ta en aldri så liten kikk i speilet. Se litt på seg selv, og ikke bare på alke andre. Når du har skapt deg en blogg basert på egne opplevelser i samliv med en psykopat. Og lever av å “diagnostisere” alt fra kollegaer tilfolk du møter på din vei som psykopater så raskt de ikke er enige med deg i ett og alt. Da blir det litt feil å klage over at andre snakker for mye om sine psykopater?

Nei, nå slal jeg kaste et blikk i speilet å slå fast at jeg selv er helt fri for feil før jeg haster ned til en god frokost.

 

12 kommentarer
    1. Jeg tror ikke jeg hadde hatt blogg så lenge hvis klikkene ble det viktigste. Jeg har hatt SÅ mye moro på blogg, møtt SÅ mye fine folk LIVE pga bloggen, fått uttrykt så mye som jeg aldri hadde gjort ellers. Og fremdeles er jeg bare en liten blogg. Det bare ER sånn, og det er greit 🙂 En annen ting, du drar det vel litt langt med 30. dag jul vel?? 😀 ALdri hørt om… en liten trykkleif? Jeg har hørt om 13. dag jul og 20.dag jul (13. januar). Men aldri 30. dag jul 😮 Finnes den?

      1. Ops skulle vært 20. dag jul.
        Jeg har og møtt fine folk og fått fine opplevelser på grunn av bloggen. Og nei, klikk betyr ikke så mye. Da hadde jeg ikke skrevet så mye om politikk.

    2. Ikkje forsøk deg! Bloggarar vil underhaldast, Eller som Neil Postman slo fast alt på 1980-talet: Vi morar oss til døde.

    3. Haha, hva skal man si om meg da, som bare blogger om jul?! Men bare i et par måneder da – resten av året er jeg opptatt av andre ting. Har også en periode bak meg i kommunestyret, forresten, selv om det er lenge siden. Er så glad for at noen orker/vil det – og topp at det er ulike folk i kommunestyret! Heia deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg